۰
گزارشی پاپایا از وعده هایی توخالی مسئولین؛

پارود شهری محروم ازخدمات روستایی/ از کوچه های آسفالت نشده تا خانه نشینی کودکان

بخش پارود شهرستان سرباز یکی از محرومترین نقاط سیستان و بلوچستان است به گونه ای که بسیاری از خیابان های آن خاکی بوده و کودکان این شهر به دلیل نداشتن هیچ پارک و مکان تفریحی خانه نشین شده اند.
پارود شهری محروم ازخدمات روستایی/ از کوچه های آسفالت نشده تا خانه نشینی کودکان
پارود شهری محروم ازخدمات روستایی/ از کوچه های آسفالت نشده تا خانه نشینی کودکان
به گزارش پاپایا، سرباز را میتوان به عنوان یکی از شهرستان های رکورد دار سیستان و بلوچستان در زمینه عدم رعایت حقوق شهروندی و نبود حداقل زیرساخت های  شهری دانست تا جایی که نه تنها روستاهای شهرستان سرباز از داشتن امکانات رفاهی بی بهره مانده است بلکه مردم شهرهایی چون پارود، پیشین و حتی راسک به عنوان مرکز این شهرستان نیز از داشتن حداقل های زندگی شهری بی بهره هستند.
در این میان مردم شهر پارود به عنوان مرکز یکی از بخش های چهارگانه شهرستان سرباز با جمعیتی بیش از ده هزار نفر بیشترین محرومیت را در این شهرستان به دوش کشیده و با وجود گلایه های فراوان مردم این منطقه و قول های بیهوده مسئولین، هیچ تغییری در ظاهر این شهر به چشم نمی خورد.
 

 
در همین رابطه یکی از شهروندان پارود در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عدم پایبندی مسئولین شهرستان سرباز به قول های خود، اظهار داشت: اگر شحصی برای اولین بار قدم به شهرستان سرباز بگزارد به هیچ عنوان نمی تواند تفاوت شهرها و روستاها را تشخیص دهد چراکه شهرهای راسک، پارود و پیشین تنها نام شهر را یدک کشیده و تنها روستاهای بزرگی هستند که در باتلاق مشکلات زیربنایی غرق شده اند.
وی افزود: همه ساله شاهد قول های فراوان و وعده های بی شمار مسئولین شهرستان سرباز هستیم اما نه تنها تغییری در وضعیت شهرها و روستاها ایجاد نشده که حتی شرایط تسبت به گذشته بسیار بدتر شده است.
متین نبات زهی با اشاره به برخی مشکلات پارود، بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پارود، خیابان ها و کوچه های خاکی این شهر است که در زمان بارندگی تبدیل به دریا شده و در ایام دیگر نیز گرد و خاک آن نوازشگر ریه های ماست.
وی ادامه داد: در برخی از نقاط محله محفظه  نگهداری زباله وجود ندارد و اهالی زباله ها را در یک محل تجمیع می‌کنند و پس از جمع آوری آنها به دلیل به‌جای ماندن شیرآبه ها و پاره شدن کیسه های زباله محله کثیف می شود و محلی برای تجمع حشرات شده است.
نبات زهی با اشاره به اینکه چندین بار برای حل مشکلات تاریکی معابر شهری با سازمان برق منطقه ای تماس گرفته ایم اما پیگیری نشده است، خاطر نشان کرد:  متأسفانه بسیاری از کوچه های شهر از روشنایی مناسبی برخوردار نیستند و تاریکی این محیط فضایی دهشتناکی را در شب ایجاد کرده است.
 

 
یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، گفت: مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی در شهر پارود باعث شده است تا مردم این منطقه با مشکلات فراوانی روبه رو باشند.
وی افزود: مردم شهر پارود حتی از داشتن یک پارک محروم هستند و هیچ فضایی برای بازی کودکان و گذراندن اوقات فراغت در این شهر وجود ندارد.
عبد الله بولیده ای با اشاره به این‌که جوانان و نوجوانان این شهر از داشتن سالن ورزشی محروم هستند، بیان کرد: ساخت سالن ورزشی می‌تواند باعث شادابی جوانان شود.
وی ادامه داد: متأسفانه زمین ورزشی مناسبی در پارود وجود ندارد و پیگیری مداوم جوانان این شهر نیز تاکنون به جایی نرسیده است.
بولیده ای در پایان با درخواست از مسئولین شهرستان سرباز برای رسیدگی بیشتر به بخش پارود، تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام عید لازم است تا مسئولین برای جذب مسافران و گردشگران به شهرستان اقداماتی جدی انجام دهند و امکاناتی چون سرویس بهداشتی، محل های اسکان و جمع آوری زباله ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427355