به گزارش
پاپایا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، «مهرداد رضایی» مدیرکل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای این سازمان با بیان این موضوع افزود: براساس مفاد ماده 2 آیین نامه کارگزاری رسمی بیمه، انجام فعالیت مشاوره خدمات بیمه ای و پیگیری خسارت بر عهده کارگزاران رسمی بیمه است.
«همچنین طبق ماده 1 آیین نامه شماره 85 مصوب شورای عالی بیمه، فعالیت در زمینه بررسی علت بروز حادثه، تعیین مقدار خسارت، تشخیص میزان تعهد بیمه گر و مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه ای بر عهده ارزیاب خسارت بیمه ای است، اما این در حالی است که هم اکنون برخی از شرکت ها و موسسات بدون اخذ هر گونه مجوز قانونی یا داشتن پروانه فعالیت رسمی بصورت غیر مجاز در این زمینه فعالیت می کنند و این امر باعث بروز مشکلات متعدد و تشویش اذهان عموم جامعه به ویژه بیمه گذاران شده است.»
وی در ادامه با توجه به روند افزایش فعالیت این قبیل شرکت ها و موسسات در فضای مجازی گفت: هموطنان گرامی در سراسر کشور به ویژه بیمه گذاران شرکت های بیمه و مراجعه کنندگان به صندوق تأمین خسارت های بدنی برای انجام و اخذ هر گونه خدمات مشاوره بیمه ای و ارزیابی خسارت باید به کارگزاران رسمی بیمه و ارزیابان خسارت که دارای مجوز و پروانه فعالیت رسمی از بیمه مرکزی هستند، مراجعه نمایند.
رضایی تاکید کرد: در اجرای ماده 1 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و به منظور حفظ سلامت بازار بیمه کشور ، بیمه مرکزی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود اقدامات لازم را برای برخورد با شرکت ها و موسسات یاد شده به عمل خواهد آورد.