۰
گزاراش پاپایا از دو راهی مرگ وتحصیل؛

تصادف، بلای جان دانش آموزان سربازی/سالانه تعداد زیادی از کودکان قربانی حوادث رانندگی می شوند

بررسی آمارهای تصادفات و کشته های ناشی از آن در کشور نشان دهنده از این واقعیت تلخ است که بیش از 22درصد قربانیان حوادث رانندگی را کودکان زیر 10 سال تشکیل می دهند.
تصادف، بلای جان دانش آموزان سربازی/سالانه تعداد زیادی از کودکان  قربانی حوادث رانندگی می شوند
تصادف، بلای جان دانش آموزان سربازی/سالانه تعداد زیادی از کودکان قربانی حوادث رانندگی می شوند
به گزارش پاپایا، این روزها بازار گرفتن عکس های یادگاری و سلفی های خاص با مشکلات و تصادفات گرم است اما هیچ کسی را نمیتوان یافت که در صحنه تصادف یک دانش آموز سلفی بگیرد چراکه هیچ حادثه ای غم انگیز تر از صحنه تصادف یک کودک نیست.
راهکارهای زیادی برای کاهش و به حداقل رساندن این گونه حوادث وجود دارد تا در کنار فراهم سازی زیرساخت های شهری و آموزش به کودکان دیگر شاهد چنین رخداد های تلخی در جامعه نباشیم.
کودکان بیشترین قربانیان تصادفات در ایران
بررسی آمارهای تصادفات و کشته های ناشی از آن در کشور نشان می دهد که بیشترین درصد فوت در حوادث شهری و جاده ای مربوط به گروه سنی زیر 10 سال و هچنین بزرگسالان بالای 60 سال است و با توجه به اینکه کودکان زیر 3 سال کمتر به عنوان عابر در خیابان ها تردد می كنند باید گفت که گروه سنی زیر 10 سال ، 22 درصد تلفات عابرین پیاده در ایران را تشکیل می دهند که این آمار و ارقام  نشان دهنده تعداد بسیار زیاد تلفات کودکان در سنین بین 4 الی 9 ساله است.
 نبود زیرساخت های شهری و مشکلات آموزشی، بلای جان فرزندان ماست
یک کارشناس ارشد روانشناسی کودکان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه آنچه در ایران و بسیاری از نقاط دیگر جهان بیش از همه جان کودکان را به خطر می‌اندازد تصادفات رانندگی است، بیان کرد: همه ما در طول زندگی با کودکان سروکار داشته ایم و به خوبی میدانیم که فکر آنان محدود است و نمی توانند در یک لحظه به چند چیز مختلف فکر کنند و باوجود آموزشهای خوب در مدرسه و خانواده نتواند در زمان عبور از خیابان امنیت خود را تامین کرده و شرایط ترافیکی یا تغییر سرعت و مسیر اتومبیل باعث گیج شدن کودک شود.
فاطمه دهمرده افزود: کودکان در سنین پایین نمیتوانند به خوبی جهت صداها را تشخیص داده و به سرعت گیج می شوند که این موضوع می تواند در مکانهایی که پل عابر پیاده و خط کشی  وجود ندارد منجر به تصادف شود.
کودکان قربانی نبود فرهنگ ترافیکی در خانواده ها
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات بسیاری از کودکان از تصادف ،مجروحیت و مرگ بسیار کم است، بیان کرد: در برخی موارد کودکان به دلیل عدم آگاهی و یا حتی نبود فرهنگ ترافیکی در خانواده ها، نسبت به خطرات ناآگاه بوده و یا توجهی به توصیه های والدین و اخطار های ایمنی موجود در سطح راه و خیابانها نمی کنند که این خود به تنهایی می تواند موجب بروز حوادثی تلخ در معابر شود.
دهمرده ادامه داد:  کودکان بر خلاف بزرگسالان به چیزهایی که در زاویه دید آنها قرار دارد هیچ توجهی ندارد که همین مساله باعث می شود تا به اتومبیلی که از پشت سر به آنان نزدیک می شود می آید توجه نکنند.
وی در پایان با درخواست از رانندگان برای رعایت حال کودکان و دیگر عابرین پیاده، خاطرنشان کرد: بازی گوشی، حواس پرتی، عدم شناخت کافی از خطر و بسیاری دیگر از اینگونه موارد باعث شده تا کودکان به اهدافی راحت برای تصادفات تبدیل شوند و اگر رانندگان در زمان مشاهده عبور کودکان از خیابان رعایت حال این میوه های بهشتی را بکنند دیگر شاهد حوادثی تلخ در جامعه نخواهیم بود.
 
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427650