۰
یادداشت؛

جناب آقای رئیسی! مفسدان اقتصادی را مثل منافقین قلع‌وقمع کنید

«مقابله جدی و عاری از شعارزدگی با این پدیده مذموم و آزاردهنده، محتاج "برنامه‌ای عملیاتی، عزمی راسخ و تجربه‌ای کارگشا" است.»
جناب آقای رئیسی! مفسدان اقتصادی را مثل منافقین قلع‌وقمع کنید
جناب آقای رئیسی! مفسدان اقتصادی را مثل منافقین قلع‌وقمع کنید
به گزارش پاپایا، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، جای تردید نیست که دغدغه‌های معیشتی در صدر مطالبات مردم از قوه مجریه و رئیس‌جمهور منتخب قرار دارند.
این دغدغه‌ها با ناخرسندی افکارعمومی از مفاسد اقتصادی گره خورده و تلخی مشکلات مالی و کوچکتر شدن سفره‌ها را در کام هموطنان عزیزمان دوچندان می‌کنند.
 
فراگیر شدن عوارض نامطلوبی مانند احساس تبعیض و احساس یأس در شهروندان -به‌ویژه اقشار متوسط و فرودست- از تبعات ادامه وضعیت فعلی است و چنان‌چه تدبیر فوری و مؤثری برای آن اندیشیده نشود، امنیت روانی جامعه دستخوش مخاطره خواهد شد.
 
به‌نظر می‌رسد مقابله جدی و عاری از شعارزدگی با این پدیده مذموم و آزاردهنده، محتاج "برنامه‌ای عملیاتی، عزمی راسخ و تجربه‌ای کارگشا" است.
بی‌پرده باید اقرار کرد که باندهای مافیایی متنفذ -در سایه غفلت نهادهای نظارتی- حلقه‌های فساد را در طیف متنوعی از مجموعه‌های مالی/اقتصادی شکل داده‌اند و در پشت نقاب ساختگی این جناح و آن گروه، به زدوبند با یکدیگر و تاراج سرمایه‌های عمومی مشغولند.
 
اخبار و گزارشات متناوب از حیف‌ومیل اموال عمومی، اختلاس، ارتشا، رانت‌خواری و... که موجب تشویش اذهان توده‌های علاقمند به نظام و کشور می‌شوند، لزوم مبارزه همه‌جانبه و مقتدرانه با این جرثومه‌های فساد را به مطالبه‌ای همگانی بدل ساخته‌اند.
 
روی سخن نگارنده این مقال در وهله نخست با حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدابراهیم رئیسی" است.
ایشان که در قامت نامزد تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری وارد صحنه شده‌اند، از ویژگی‌هایی برخوردارند که امیدها به تشکیل یک جبهه مؤثر علیه مفاسد اقتصادی را تقویت می‌کند.
ویژگی‌هایی مانند تسلط به دانش حقوقی و قوانین موضوعه، پاکدستی و ساده‌زیستی، جدیّت و عملگرایی که در تولیت آستان قدس رضوی نشان داده‌اند و از همه مهمتر؛ سابقه درخشانی که در مبارزه با مفسدان فی‌الارض دارند.
 
قلع و قمع مفسدان مالی و ویژه‌خواران فرصت‌طلبی که متأسفانه اغلب‌شان در پوشش تزویر و نفاق به گلوگاه‌های حیاتی اقتصاد کشور رخنه می‌کنند، نیازمند برخوردی انقلابی و قاطع از جنس جهاد مکتبی حجت‌الاسلام رئیسی با گروهک تروریستی مجاهدین خلق [منافقین] در دهه نخست انقلاب اسلامی است.
 
اگر رئیسی در آن مقطع حساس دچار تزلزل اراده می‌شد، یا از تهدیدها هراس به دل راه می‌داد و پا پس می‌نهاد، یا وسوسه می‌شد و به معامله تن می‌داد، یا عافیت‌طلبی پیشه می‌کرد و آستین همت بالا نمی‌زد، تا سالیان سال در جوی‌های کشورمان خون شهروندان بی‌گناه جاری بود و مزدوران رجوی در خیابان‌ها صغیر و کبیر را آماج ترور کور قرار می‌دادند.
 
بنابراین حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اگر توفیق جلب اعتماد مردم و خدمتگذاری به‌عنوان رئیس دولت دوازدهم را کسب کنند، انتظار و مطالبه اولیه از ایشان «تلفیق تجربیات قضائی با اختیارات اجرائی در راستای مقابله بی‌وقفه با فساد» خواهد بود.
ان‌شاءالله
کد مطلب: 427657