۰

خالقان MP3 در حال بازنشسته کردن این فرمت هستند

اگر از هم نسلان من باشید، قطعا موسیقی را با MP3 درک کرده‌اید. در حال حاضر این فرمت صوتی پر کاربردترین و رایج‌ترین نوع در بین کاربران و همچنین اهالی موسیقی است. اما به تازگی خبر رسیده که خالقان این قالب در حال پایان دادن به پشتیبانی از آن هستند.
خالقان MP3 در حال بازنشسته کردن این فرمت هستند
خالقان MP3 در حال بازنشسته کردن این فرمت هستند
به گزارش پاپایا، در حال حاضر فرمت‌های صوتی مختلفی برای فایل‌های صوتی وجود دارند، اما بی‌شک MP3 به دلیل حجم مناسب و پشتیبانی شدن توسط پخش کننده‌های بسیار به محبوب‌ترین آن‌هاست. ولی روزگار خوش این فرمت در حال پایان است و خالقان MP3 اعلام کرده‌اند که به گواهی کردن تمامی پتنت‌های مرتبط با این فرمت خاتمه می‌دهند.

انیستیتو Fraunhofer در وب‌سایت خود اعلامیه منتشر کرده است که در واقع می‌توان آن را پایانی بر عمر MP3 دانست. دلیل این امر این است که گرچه این قالب محبوبیت بسیار زیادی دارد، اما امروزه فرمت‌های بهتری برای ذخیره سازی موسیقی وجود دارند و به احتمال زیاد با بازنشستگی MP3، این فررمت‌ها فرصت رشد می‌یابند.
این سازمان در وب‌سایت خود به اسن صورت نوشته است:
گرچه امروزه کدکهای صوتی کاربردی‌تر و با ویژگی‌های بهتری در دسترس هستند، اما MP3 هنوز در میان کاربران محبوبیت بسیاری دارد. با این وجود رسانه‌های مدرن مانند سرویس‌های پخش رادیو و تلویزیون از کدک‌های به روز ISO-MPEG مانند خانواده AAC استفاده می‌کنند و یا در آینده به MPEG-H روی می‌آورند. این فرمت‌های می‌توانند ویژگی‌های بیشتر و کیفیت صدای بهتری را در نرخ بیت پایین‌تر از MP3 ارایه کنند.
کد مطلب: 427980