۰

گرمایی که به درختان هم رحم نکرد/بروز خسارت جدی در باغات میوه نیکشهر و سرباز+تصاویر

گرمای حدود 52 درجه ای هوا در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب بروز خسارت به باغهای میوه شهرستان نیکشهر شده است.
گرمایی که به درختان هم رحم نکرد/بروز خسارت جدی در باغات میوه نیکشهر و سرباز+تصاویر
گرمایی که به درختان هم رحم نکرد/بروز خسارت جدی در باغات میوه نیکشهر و سرباز+تصاویر
به گزارش پاپایا، بر اساس گزارش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان شدت گرما در شهرستان های جنوبی این استان تاجایی است که مردم این منطقه از کشورمان صبح را با دمای 43درجه ای آغاز کرده و هر ساعت یک درجه به گرمای هوای این مناطق به خصوص در راسک، نیکشهر، قصرقند و کنارک افزوده می شود تاجایی که دمای هوا در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز و کنارک در روزهای گذشته به دمای بی سابقه 53درجه سانتیگراد نیز رسیده است.
موج شدید گرما و خشکسالی های چندساله گذشته در این استان مرزی باعث شده تا نبود آب و امکانات محافظتی در برخی باغات شهرستان های سرباز، نیکشهر و قصرقند باعث خشک شدن درختان و آسیب رسیدن به محصولات انبه، گواوا، موز و خرما شود و حتی در شهرستان قصرقند و نیکشهر خشک سالی بی سابقه و شدت گرما موجب آتش سوزی در نخلستان ها شود.
 
کشاورزان بلوچستان در انتظار یاری مسئولین
در همین رابطه یکی از کشاورزان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: گرمای شدید هوا در این فصل از سال نه تنها برای درختان خرما مناسب نبوده بلکه موجب کاهش شدید محصول نخلستان ها می شود.
سعید بلوچ زهی افزود: خشکسالی های اخیر باعث شده تا آب کافی برای آبیاری باغات در دسترس نباشد و تجمع برگ های خشک و درختان خشک شده خرما در برخی نقاط باعث بروز آتش سوزی در نخلستان های خرما شود.
وی با بیان این مطلب که بسیاری از کشاورزان منطقه با فقر دست و پنجه نرم میکنند، خاطرنشان کرد: مشکلات مالی باعث شده تا بسیاری از باغداران و کشاورزان جنوب استان سیستان و بلوچستان نتوانند از بیمه های کشاورزی استفاده کنند و اینک تنها چیزی که برایشان باقی مانده درختان خشک و محصولات آسیب دیده است.
این کشاورز سربازی در پایان تصریح کرد: مسئولین استانی و کشوری باید برای حل مشکلات کشاورزان سیستان و بلوچستان چاره اندیشی کنند وگرنه در آینده نزدیک شاهد نابودی کامل کشاورزی در این منطقه از کشور خواهیم بود.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428132