۰

شهرستان سرباز رنگین کمان صنایع دستی بی‌نظیر+تصاویر

سفال کوهمیتگ با پیشینه تولید چندین هزار ساله و سوزن‌دوزی با نقوشی برگرفته از طبیعت منطقه گوشه ای از هنر دست زنان و مردان بلوچ در شهرستان سرباز است.
شهرستان سرباز رنگین کمان صنایع دستی بی‌نظیر+تصاویر
شهرستان سرباز رنگین کمان صنایع دستی بی‌نظیر+تصاویر
به گزارش پاپایا، صنایع دستی در شهرستان سرباز از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم خونگرم این منطقه از کشورمان برخوردار است، به گونه ای که پس از کشاورزی و دامداری این هنر به عنوان سومین منبع درآمد بسیاری از زنان و مردان ای شهرستان مرزی محسوب می شود.
سفال کوهمیتگ با پیشینه تولید چندین هزار ساله، سوزن‌دوزی با نقوشی برگرفته از طبیعت منطقه، سکه دوزی، گلیم بافی، زیورآلات سنتی، البسه محلی و حصیر بافی را میتوان به عنوان مهمترین صنایع دستی و از جمله سوغات شهرستان سرباز نام برد.

زنان بلوچ با دستانی توانا و فکری خلاق بیشتر وسایل خانه خود را در زیباترین شکل درست می‌کنند و این هنرهای زیبا و اصیل را به دختران خود نیز آموزش می‌دهند. تهیه پارچه، دوخت و تزیین پوشاک و بافت نفیس‌ترین نقوش بر فرش، گلیم و جاجیم، همه و همه نشانگر هنر ناشناخته زنان شهرستان سرباز است.
مردان نیز به فراخور فرصت‌های پیش آمده در کنار کشت و دامداری، به تهیه مصالح و ابزار و مواد اولیه کار می‌پردازند تا در این کارهای دستی نیز شریک و یاور همسرانشان باشند. نقوش به کار رفته بر روی آثار هنری این مردم از دیرباز تاکنون توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کد مطلب: 428205