۰

عکس نوشته/بازخوانی سخنان مسئولین کشوری با موضوع اعتیاد و موادمخدر

مجموعه عکس نوشته هایی با موضوع سخنان مسئولین کشوری مبارزه با موادمخدر و اعتیاد توسط پایگاه خبری پاپایا منتشر شد.
عکس نوشته/بازخوانی سخنان مسئولین کشوری با موضوع اعتیاد و موادمخدر
عکس نوشته/بازخوانی سخنان مسئولین کشوری با موضوع اعتیاد و موادمخدر
به گزارش پاپایا، اعتیاد پدیده زندگی مدرن و مسئله اجتماعی بزرگی است که دامنه آسیب زایی آن گروه سنی خاصی را نمی شناسد اما قشر جوان که نیروی مولد جامعه محسوب می شود بیشتر در معرض خطر گرفتاری در این دام بزرگ هستند.
اعتیاد آسیبی چند علتی و پیچیده است که هر روز با شرایط و نمایه ای خاص رخ می نمایاند و همین مسئله سطوح پیشگیرانه و مقابله ای را برای دولت ها دشوار کرده و آن را ملزم به شیوه های شناخت ماهیت اعتیاد و ارزیابی پیوسته روش های نوین ان می کند.
اعتیاد به مواد مخدر، از دغدغه های مهم اجتماعی است که مهار آن در نگاه تصمیم سازان جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که زمینه ساز بروز آسیب­ها و انحرافات اجتماعی می شود و خساراتی که از گرایش فرد به اعتیاد در حوزه خانوادگی، اخلاق فردی، اقتصادی و سلامت به جامعه وارد می شودسنگین است.
رویکرد کشور ایران در سال های قبل نسبت به آسیب اعتیاد مقابله ای بوده و کمتر به مسئله مشارکت جمعی در مصون سازی و امور پیشگیرانه پرداخته شده بود اما، امروز اهمیت بعد پیشگیری برجسته سازی شده است چرا که مقابله با باندهای سازمان یافته مافیایی مواد مخدر و پیچیدگی های این امر هزینه های سرباز زیادی دارد و می طلبد که پیشگیری و مقابله با اعتیاد به صورت توام در سیاست ها دنبال شود.
در همین رابطه گزیده ای از سخنان مسئولین کشوری که به نوعی در این راه تلاش داشته اند در قالب مجموعه عکس نوشته منتشر شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428222