۰
در حاشیه جشن گلریزان سرباز عنوان شد:

کمک یک میلیارد و 200 میلیونی خیرین سربازی در جشن گلریزان/رمضان به ماه آزادی زندانیان معروف شده است

فرماندار شهرستان سرباز گفت: برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان و کمک های خوب مردم برای آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد باعث شده تا ماه میهمانی خدا به ماه آزادی زندانیان نیز معروف شود.
کمک یک میلیارد و 200 میلیونی خیرین سربازی در جشن گلریزان/رمضان به ماه آزادی زندانیان معروف شده است
کمک یک میلیارد و 200 میلیونی خیرین سربازی در جشن گلریزان/رمضان به ماه آزادی زندانیان معروف شده است
رحمدل بامری در حاشیه جشن گلریزان شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: پانزدهمین جشن گلریزان در جنوب سیستان و بلوچستان و  در محل فرمانداری شهرستان سرباز  برگزار شد که در این پایان این مراسم به همت خیران و مردم نوع دوست این شهرستان مبلغ 120 میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد استان جمع آوری شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن های گلریزان در سیستان و بلوچستان  نقش مهمی در آزاد سازی زندانیان ایفا کرده است، افزود: خیران با حضور در این جشن ها نقش مهمی در آزاد سازی زندانیان غیر عمد استان ایفا کرده اند به گونه ای که تعداد ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد در سراسر سیستان و بلوچستان از ابتدای سال قبل تا کنون با میزان بدهی ۱۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان از بند اسارت رها و به آغوش خانواده باز گشته اند.
 
عدم توان پرداخت مهریه،بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان
مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد استان شامل رده های سنی متفاوتی هستند به گونه ای که در این راستا مسن ترین فردی که تاکنون توسط کمک مردم و با همکاری ستاد دیه آزاد شده دارای ۵۷ سال سن و کوچکترین زندانی هم دارای ۱۸ سال سن بوده است.
وی با بیان این مطلب که بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد  در استان جرایم مربوط به عدم پرداخت مهریه است، خاطرنشان کرد: حوادث کارگاهی، تصادفات، صدور چک بلامحل، مهریه و نفقه عمده دلایل گرفتار شدن مددجویان جرایم غیرعمد محسوب می شود که در این راستا زندانیان مهریه بیشترین تعداد زندانی را در استان به خود اختصاص داده است بنابراین با افزایش سطح آگاهی و فرهنگ سازی می توان از گرفتار شدن شمار زیادی از افراد در زندان جلوگیری به عمل آورد.
بامری تاکید کرد: بخشی از زندانیان جرایم غیر عمد زندانیان هستند که به علت نداشتن بیمه خودرو دچار مشکل شده اند و در زندان تحمل حبس می کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه خیران با کمک خود به زندانیان نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کنند، تصریح کرد: بازگشت یک زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده بسیاری از مشکلات  را در جامعه حل کرده و موجب سلامت جامعه خواهد شد.
 
کمک به مستمندان بهترن عبادت در ماه رمضان است
فرماندار شهرستان سرباز نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: هیچ چیزی لذت بخش تر از کمک به نیازمندان و کمک به آزادی  یک زندانی تصادف، مهریه و بدهکار با آبرو نیست چراکه هم موجب خیر آخرت شده و موجب شادی پروردگار می شود و هم موجب شادی یک خانواده و آرامش جمعه خواهد شد.
حمید الدین یوسفی افزود: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیرین و اقشار مختلف مردم در جشن های گلریزان سالانه باعث شده است تا علاوه بر اینکه ماه میهمانی خدا به ماه رحمت و مغفرت الهی معروف باشد، رمضان به ماه آزادی زندانیان دربند نیز شناخته شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428275