۰
امام جمعه اهل سنت سرباز:

تحریم زائران ایرانی، بازی جدید آل سعود/سازمان حج و زیارت باید از حق قانونی ملت دفاع کند

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: تحریم زائران ایرانی، بازی جدید آل سعود برای سوء استفاده از بیت الله الحرام و محروم کردن حجاج ما از این تجمع عظیم مسلمین جهان است.
تحریم زائران ایرانی، بازی جدید آل سعود/سازمان حج و زیارت باید از حق قانونی ملت دفاع کند
تحریم زائران ایرانی، بازی جدید آل سعود/سازمان حج و زیارت باید از حق قانونی ملت دفاع کند
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان اینکه حج یکی از واجبات دینی ما مسلمین بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: دولت باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا با حفظ منافع سیاسی کشور، مشکل حج تمتع نیز حل شده و ملت ایران بتوانند با همان عزت نفس همیشگی به ایت سفر معنوی مشرف شوند.
وی افزود: نباید از موضوع مهم حج پا کنار گذاشت و اگر مشکلی در این باره وجود دارد باید سازمان حج و زیارت آن را با مردم درمیان بگذارد نه اینکه هر بار یکی از مسئولین توپ را در زمین دیگری انداخته و از پاسخ شانه خارج کند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با گلایه از ناتوانی دولت در مدیریت مشکلات پیش روی حج، بیان کرد: دولت باید بتواند از حق قانونی و اسلامی مردم مسلمان ایران دفاع کرده و بهانه دست آل سعود ندهد تا در آینده ما را متهم به کم کاری و لغو یک طرفه قرارداد های زیارتی کنند.
وی ادامه داد: حج تنها یک عبادت معمولی نیست بلکه یک حرکت عظیم سیاسی عبادی و نمادی از وحدت امت اسلامی است پس نباید به راحتی از حضور در این حرکت عظیم اسلامی کنارگیری کنیم.
رسولی زاده در پایان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم آل سعود پیروز بازی سیاسی جدیدش باشد، تصریح کرد: سازمان حج و زیارت باید تمام تلاش خود را به کارگیری کند تا به عربستان اجازه سوء استفاده داده نشود و اگر هم قرار شد امسال کاروانی از ایران در مراسم حج شرکت نکند این مطلب باید به صورت شفاف از سوی این نهاد بیان شده و در آخر عربستان به عنوان منع کننده زائران ایرانی معرفی شود و شبهه ای به عنوان تحریم حج از سوی ایران برای کشورهای مسلمان پیش نیاید.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428301