۰
امام جمعه اهل سنت سرباز:

تحریم های جدید نتیجه ضعف دیپلماسی دولت بود/مسئولین کشور باید از حقوق ملت دفاع کنند

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران و نادیده گرفتن برجام توسط غربی ها از نشانه های ضعف بزرگ دولت در عرصه دیپلماسی است.
تحریم های جدید نتیجه ضعف دیپلماسی دولت بود/مسئولین کشور باید از حقوق ملت دفاع کنند
تحریم های جدید نتیجه ضعف دیپلماسی دولت بود/مسئولین کشور باید از حقوق ملت دفاع کنند
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عملکرد ضعیف دولت در عرصه دیپلماسی، اظهار داشت: متاسفانه عملکرد ضعیف دولت در عرصه های بین المللی باعث شده تا مشکلات فراوانی برای مردم و کشور ایجاد شود و علاوه بر بازگشت مجدد تحریم ها، عملا اقتصاد کشور در دستان بیگانگان افتاده و حق قانونی ایران برای استفاده صلح آمیزی از انرژی هسته ای هم به فراموشی سپرده شود.
وی افزود: بسیاری از صاحب نظران در همان زمان مشکلات برجام را به دولت گوشزد کرده و مقام معظم رهبری نیز خطوط قرمز ایران را مشخص کردند اما متاسفانه میبینیم نه تنها در آن زمان دولت به سخنان دلسوزانه دیگران توجه نکرد حالا نیز با اینکه آمریکا عملا برجام را کاغذ پاره دانسته و تحریم های سنگینتری بر ضد ملت ایران وضع کرده است هیچ اقدامی در برابر این قانون شکنی آشکار انجام نمی دهد.
امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به قرارداد های اقتصادی با کشورهایی چون فرانسه، بیان کرد: اگر دستگاه دیپلماسی کشور درست عمل میکرد هیچ گاه با کشوری که میزبان تروریست هاست و در گذشته و حال دشمنی خود را با ما نشان داده است چنین قرارداد های مهم نفتی و اقتصادی منعقد نمی‌شد.
وی ادامه داد: دولت با اظهارات عجیب درباره برجام منطقه ای به دنبال فرار از پاسخ گویی نسبت به قرارداد گذشته بوده و در شرایطی که تروریست های تکفیری در تنگنا قرار گرفته و به نابودی کامل نزدیک شده اند میخواهد با قراردادی غیر الزامی برای غربی ها و تروریست ها تمامی مبارزات مردم سوری و عراق را بی نتیجه بگذارد.
رسولی زاده با تاکید بر اینکه دیپلماسی تنها به معنای بخشیدن اموال عمومی و حقوق به حق مردم ایران نیست، خاطرنشان کرد: افرادی که دم از دیپلماسی میزنند در برابر زیاده گویی های عربستان چه کار مثبتی انجام داده اند؟ اگر در این برجام منطقه ای آل سعود جزایر سه گانه ایران را طلب کند آن را هم همچون حق طبیعی ملت ایران در انرژی هسته ای خواهند بخشید؟
وی در پایان تصریح کرد: دولت باید در دیپلماسی بین المللی خود تجدید نظر کرده و از سخنان و نظرات افراد دلسوز انقلاب استفاده کند و در هر اقدامی با مقام معظم رهبری مشورت داشته باشد تا علاوه بر حقوق ملت، عزت نفس مردم ایران در جهان حفظ شود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428303