۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

ساماندهی ۹۰ روستای میزبان تمساح پوزه کوتاه ایرانی/ حفاظت از محیط زیست نیازمند همتی همگانی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با هدف حفاظت از " گاندو" و حل مشکلات پیش روی مردم جنوب استان، پیش‌نویس طرح ساماندهی ۹۰ روستای میزبان تمساح پوزه کوتاه ایرانی با همت همه دستگاه های ذیربط در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.
ساماندهی ۹۰ روستای میزبان تمساح پوزه کوتاه ایرانی/ حفاظت از محیط زیست نیازمند همتی همگانی است
ساماندهی ۹۰ روستای میزبان تمساح پوزه کوتاه ایرانی/ حفاظت از محیط زیست نیازمند همتی همگانی است
نیره پورملائی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه وضعیت ۹۰ روستای میزبان تمساح "گاندو" در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است، اظهار داشت:  به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دستگاه های ذیربط، پیش‌نویس طرحی برای بررسی و ساماندهی روستاهای که در درون منطقه حفاظت شده "گاندو"  یا مجاورت آن قرار دارند و به عنوان روستاهای میزبان این گونه خاص شناخته می‌شوند،  پس از تهیه و ارائه با همکاری و هم فکری همه ارگان های ذیصلاح مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
وی با اشاره به نکات بحث شده در این جلسه، افزود: در این کارگروه موضوعات مختلفی در خصوص ساماندهی روستاهای میزبان، مورد گفت و گو و بحث قرار گرفت که در  پایان و بر اساس مصوبات جلسه در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  ادامه داد:  تهیه طرحی جامع و پایدار برای تامین آب آشامیدنی این روستاها، تسهیل در دریافت و ترکیب نمودن مجوزهای بوم گردی و صنایع دستی، تهیه اطلس گردشگری منطقه، تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده، راهنما و آموزش جوامع محلی از طرح های تصویب شده در این جلسه می باشد.
وی با تقدیر از ارگان ها و سازمان های شرکت کننده در  طرح ساماندهی روستاهای میزبان گاندو ، خاطرنشان کرد: در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های چابهار و سرباز، مدیران‌کل دفتر امور روستایی استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و نمایندگانی از سایر دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
پورملائی در پایان تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و جانداران در حال خطر وظیفه ای همگانی است و باید همه مردم و مسئولین خود را در این راه مسئول دانسته و برای حفاظت از این آفریده های خدا تمام تلاش خود را به کار گیرند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428308