۰
مدیرجهاد کشاورزی قصرقند خبرداد:

آغاز برداشت لیموترش سیستان و بلوچستان/فرآوری محصولات کشاورزی استان در هرمزگان و فارس

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: کار آغاز برداشت لیمو ترش از باغات جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.
آغاز برداشت لیموترش بلوچستان/ برای خرید آبلیمو دست نگه دارید
آغاز برداشت لیموترش بلوچستان/ برای خرید آبلیمو دست نگه دارید
به گزارش پاپایا، بسیاری از تمدن‌های باستانی معتقد بودند که لیمو ترش می‌تواند تمامی سموم را از بدن دفع کند و با برسی های اخیر کارشناسان و دانشمندان ثابت شده است که این موضوع صحیح بوده و حتی فعالیت بیولوژیکی مرکبات، به طور خاص بیوفلاونوئید در فعالیت‌های ضد سرطانی را نیز تایید کرده است.
لیمو خاصیت ضد باکتری و ویروسی قوی داشته و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این ماده در مبارزه با عفونت‌ها نیز به خاطر داشتن سطح قابل توجهی از ویتامین C ، بیوفلاونوئید، اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، پکتین و لیمونن بسیار موثر و مفید است.حتما شما هم شنیده‌اید که آغاز روز با آب لیموی گرم به عنوان یک انرژی دهنده‌ی طبیعی عمل کرده و می‌تواند سطح PH بدن را متعادل سازد.
همه ساله از نیمه دوم تیرماه فصل برداشت لیموترش در کشور آغاز شده و به دلیل آب و هوای خاص سیستان و بلوچستان برداشت این میوه جادویی در این استان تا نیمه دوم آذرماه نیز ادامه دارد.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
 
لیمو ترش بلوچستان روانه بازار های مصرف شد
در همین رابطه محمدرفیع دهواری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به آغاز کار برداشت لیموترش از باغات شهرستان قصرقند، اظهار داشت: از چندروز گذشته کار برداشت لیموترش از باغات این شهرستان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه  از هر هکتار از باغ های لیموترش این شهرستان 12 تن محصول برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 450 تن  لیمو ترش از باغات شهرستان قصرقند برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی شود.  
مدیرجهاد کشاورزی قصرقند خاطرنشان کرد: لیمو ترش برداشت شده این شهرستان علاوه بر تازه خوری در کارپاه های خانگی برای تهیه آب لیمو و ترشی لیمو مورد استفاده قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل نبود کارگاه های فراوری محصول لیموترش هم همانند انبه به دیگر استانها ارسال میشود، بیان کرد: به دلیل نبود کارگاه های صنعتی محصول لیمو ترش این شهرستان برای فرآوری به استان های همجوا  از جمله هرمزگان و فارس نیز صادر می شود  که لازم است با یک برنامه ای ریزی صحیح و حمایت از کارگاه های تولیدی و فرآوری خانگی در قصرقند، محصولات تولیدی کشاورزان این شهرستان در خود منطقه تبدیل به ترشی و آب لیموی تازه شود و با برند این محل به دیگر نقاط صادر شود.
 
دهواری با  اشاره به وجود 7هزار و 850 هکتار اراضی باغی و زراعی در این شهرستان ، خاطرنشان کرد: شهرستان قصرقند به دلیل شرایط  و هوایی مناسب  یکی از قطب های کشت و تولید این محصول گرمسیری در استان است.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428318