۰
در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز عنوان شد:

رشد95درصدی کشفیات کالاهای بهداشتی/سیستان و بلوچستان دروازه ورود لوازم آرایشی قاچاق

نخستین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان صبح امروز در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، برگزار شد.
رشد95درصدی کشفیات کالاهای بهداشتی/سیستان و بلوچستان دروازه ورود لوازم آرایشی قاچاق
رشد95درصدی کشفیات کالاهای بهداشتی/سیستان و بلوچستان دروازه ورود لوازم آرایشی قاچاق
به گزارش خبرنگار پاپایا، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه با اشاره به وضعیت موجود سیستان وبلوچستان در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور اظهار داشت: متاسفانه با نگاهی واقع بینانه باید پذیرفت که استان سیستان و بلوچستان در راستای مدیریت پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی با یک چالش جدی روبه‌رو می باشد و این موضوع هم در حوزه ورود و هم در حوزه توزیع می بایست مدنظر قرار گیرد چراکه حجم و گستره قاچاق لوازم آرایشی در استان ازفرایند آسیب  به مرحله مسئله اجتماعی تبدیل شده است.
رسول نامی در ادامه ابراز داشت: نشست های کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در راستای شناسایی ظرفیت‌های موجود، نقاط ضعف و چالش های پیش رو می تواند گام های موثری به منظور پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالاهای سلامت محورنقش بسزایی ایفا نماید.
این مسئول با اشاره به پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایش اظهار داشت: متاسفانه سن استفاده از لوازم آرایشی  در استان به زیر ۱۴ سال رسیده و این امر با آمیزه های دینی و اسلامی ما در منافات می‌باشد بنابراین مسئولین امر باید این مسئله را به عنوان یک دغدغه عمومی مدنظر قرار داده و در راستای پیشگیری، مبارزه، نظارت و راهبری این مسائل فارغ از هرگونه سیاست‌های حزبی، جناحی و مصلحت اندیشی مصالح عامه را در مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به اقدامات موثر نهادهای متولی در راستای مبارزه و پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: تمامی اقدامات این کارگروه با هدف افزایش هزینه برای قاچاقچیان کالا، کثرت ریسک پذیری و کاهش گمنامی می‌باشد.
نامی گفت: این اقدامات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ منجر به افزایش  کشف ۹۵ درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی شده است و تنها در سال 95 بیش از ۵۳۵ هزار و 900 قلم کالای بهداشتی و آرایشی کشف و ضبط گردیده است.
این مسئول در ادامه خاطرنشان شد: با عنایت به پیامدهایی که قاچاق ومصرف لوازم آرایشی و بهداشتی برای عموم مردم خصوصا جوانان و بانوان در پی دارد اقدامات موثر در تبیین فرهنگ ایرانی-اسلامی و شناسایی پیامدهای پزشکی و سلامت اجتماعی یک ضرورت محسوب می گردد.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت گسترده مردم، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای فرهنگی بتوان بر وضعیت موجود غلبه کرد.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428413