۰

اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات کشور/تنفیذ دوازدهم در راه است

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین رئیس جمهور کشور تا ساعاتی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.
اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات کشور/تنفیذ دوازدهم در راه است
اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات کشور/تنفیذ دوازدهم در راه است
به گزارش خبرنگار پاپایا، این مراسم از ساعت ۱۰ صبح امروز در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور روسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری و جمعی از سفرا و نمایندگان بلند پایه کشورهای خارجی برگزار می شود و مراسم تحلیف حسن روحانی دوازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز شنبه با حضور مقامات کشور و مهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می‌شود و در همین راستا و بنا بر اعلام دولت، بجز بیمارستان ها همه ادارات دولتی و بانک‌ها روز شنبه در تهران تعطیل است.
این مراسم جنبه تشریفاتی ندارد و بر اساس اصل 110 قانون اساسی، تا زمانی که ولی فقیه این حکم را تنفیذ نکند ریاست بر قوه مجریه مشروعیت ندارد، مراسمی که تاکنون یازده بار در جماران و یا در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شده و این تنفیذ تا زمانی که رئیس جمهور به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته اند پایبند باشند پابرجاست.
امروز قرار است تا منتخب ملت باز هم در یک مراسم تنفیذ دیگر حکمش را از دستان رهبر معظم انقلاب دریافت کند و این دوازدهمین مراسم تنفیذ تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و به واقع این مراسم به قدمت عمر انقلاب بوده و در تمامی این سالها تحقق آرمان‌های انقلاب، امانتداری و اعتماد به وعده های خدا، حفظ وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان، تامین عدالت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان محور سخنان و متن تنفیذ بوده است و این اصول از ابتدای انقلاب تا کنون پابرجا بوده است.
اولین مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مربوط به اولین سال انقلاب و اولین منتخب مردم با عنوان رئیس جمهوری یعنی بنی صدر است امام رحمت الله علیه در متن تنفیذ سخنان مهم را بنی صدر گوشزد می‌کنند حکمی که در سایه قدر نشناسی یک سال بیشتر دوام نداشت و نوبت به منتخب دوم ملت یعنی شهید رجایی می‌رسد اما از این مراسم هم یک ماه بیشتر نمی گذرد که جنایت منافقین در  ۸ شهریور ۶۰ پایان کار ریاست جمهوری این شهید بزرگوار می شود.
سومین منتخب حجت الاسلام و المسلمین سید علی خامنه ای است منتخبی که با کسب ۹۵ درصد آرا در اوج شرایط بحرانی کشور محبوبترین رئیس جمهور نام میگیرد و تحول اقتصادی شعاره دولتش می‌شود.
این مراسم چهار سال بعد  و در دور دوم ریاست جمهوری ایشان همزمان می‌شود با عید سعید فطر که امام (ره)این موضوع را به فال نیک می گیرند امام امت در متن تنفیذ خود چهار سال گذشته را چهار سال خدمت صادقانه و انتخاب مردم را انتخابی شایسته دانستند.
تنفیذ پنجم با طعم داغ فراق همراه می‌شود 12مرداد ۶۸ حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی به جماران می رود تا تنفیذ خود را از آیت الله خامنه ای که حالا جانشین امام و رهبر انقلاب اسلامی است دریافت کند فضای سنگینی بود اما مطالب همان تاکید بر عدالت و حفظ ارزش‌های یک انقلاب است.
این مراسم چهار سال بعد در مرداد ماه ۷۲ یک بار دیگر اما این بار در حسینیه امام خمینی (ره) تکرار می‌شود. رهبر انقلاب اسلامی اینبار در کنار تمام مسایل داخلی و خارجی از لزوم آمادگی و مبارزه مسئولین با رسوخ روحیه فساد و قدرت‌طلبی سخن می گوید. توجه به رسوخ و نفوذ فساد تا آنجا است که با پایان دولت سازندگی و روی کار آمدن دولت اصلاحات شناخت صحیح نیازهای جامعه و تامین نیازهای آن از اهم خواسته‌های رهبر انقلاب از پنجمین منتخب ملت می‌شود.
در کنار سازندگی و توجه به اقشار ضعیف، ارتقای معرفت و معنویت در کنار برافراشتن اسلام موضوع هشتمین تنفیذ می شود. پس از دوره دوم دولت اصلاحات نوبت به دولت خدمت با شعار عدالت می‌رسد، انتخاباتی دو مرحله ای که بسیار خبرساز می‌شود در میان همه خبرها توطعه و نفوذ دشمنان از همه پررنگ تر است.
دولت خدمت  هم مانند سه رئیس جمهور پیش از خود دو بار در جلسه تنفیذ حاضر می‌شود این تنفیذ به رقم  مهمانان همیشگی غایبانی هم دارد غایبانی که به‌رغم حوادث سال ۸۸ و تاکید رهبر انقلاب اسلامی برای  رای مردم به گفتمان انقلاب چندان خودنمایی نمی کنند و مراسم مثل همیشه برگزار می شود.
در خرداد ماه ۹۲ نیز هفتمین رئیس جمهور انتخاب و در ۱۲ مرداد مراسم تنفیذ دولت تدبیر و امید در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود مراسمی که از دیده رهبر انقلاب اسلامی پیام اعتماد وفاداری و امید خدشه ناپذیر مردم به نظام اسلامی است و لازمه آن پاسخگویی مسئولین است.
امروز بازهم حسینه امام خمینی (ره) میزبان یک مراسم تنفیذ دیگر است مراسم تنفیذ رئیس دولت دوازدهم، دولتی که در دوره دوم خود دستور اصلی و مشخصی دارد، رونق تولید و اشتغال در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و این کلید حل مشکلات کشور است.
دولت دوازدهم در حالی قرار است کار خود را شروع کننده که تجربه گرانبهایی از چهار سال گذشته در اختیار دارد تجربه که نشان داد تنها راه حل مشکلات کشور تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و عدم اعتماد، خوشبینی به وعده ها، وعیدها و لبخند های اروپایی ها و آمریکایی  است.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428420