به گزارش
پاپایا، به نقل از وبسایت خبری تحلیلی convergedigest، شاید بتوان یکی از جذابترین رقابتهای بزرگان صنایع فناوری در سالهای اخیر را، خدمات و پردازشهای ابری و دیگر سرویسهای مرتبط در این زمینه دانست که شرکتهای بزرگی را وسوسه کرده که وارد این عرصه شده و سهمی برای خود جذب نمایند.
در این میان به طوری که آمار بازار نشان میدهد، شرکتهایی مانند گوگل و آمازون بهعنوان بزرگان خدمات ابری بهحساب میآیند که سهم اصلی را در دست دارند، لیکن به نظر میرسد که شرکت چینی علیبابا نیز با تصمیم جدید خود در آستانه تغییر این شرایط است.
رسانهها میگویند شرکت علیبابا اخیراً بهصورت رسمی از برنامههای خود برای حضور در این بازار و حتی تبدیل شدن به غولی بزرگ در زمینه خدمات ابری پرده برداشته است، اما موردی که موجب غافلگیری بسیاری از متخصصان شده است، این است که این شرکت در مرحله ابتدایی آمادهسازی قرار ندارد، بلکه فراتر از آن و در مسیر موفقیت در این بازار نیز قرار گرفته است.
این شرکت برای دفاع از ادعای خود در زمینه موفقیت و قرار داشتن در مسیر تبدیل شدن به غول بزرگ صنایع ابری، خبر از دو برابر شدن درآمد خود از این خدمات داده است.
این کار بهواسطه ارائه خدمات جدید برای شرکتهای سنتی بوده که مهاجرت آنها به محیطهای ابری را بسیار سادهتر از روشهای ارائه شده توسط رقبا کرده است.
همچنین این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تا با افزودن دو دیتاسنتر جدید در کشور مالزی، حضور خود در سطح بینالمللی را فراتر از ۱۴ کشور ببرد.