۰
امام جمعه نیکشهر:

فرزندانمان را برای نماز تشویق کنیم/سجاده و تسبیح زیبا بهترین گزینه برای جذب کودکان

امام جمعه نیکشهرگفت: تهیه لباس مخصوص و سجاده و تسبیح زیبا و یا برای دختر بچه‌ها مقنعه و چادر زیبا، نقل داستان‌های شیرین در حد فهم آنان از نماز بزرگان از جمله راهکارهای تشویقی کودکان به نماز است.
فرزندانمان را برای نماز تشویق کنیم/سجاده و تسبیح زیبا بهترین گزینه برای جذب کودکان
فرزندانمان را برای نماز تشویق کنیم/سجاده و تسبیح زیبا بهترین گزینه برای جذب کودکان
به گزارش پاپایا، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در جلسه گفتمان دینی با عنوان آموزه‌های اخلاقی در قرآن و صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه مهمترین غرایز در وجود بشر، حس کنجکاوی، حس خداخواهی، حس زیبایی، حس فداکاری و ایثار، حس سودجویی، حب نفس، حب بقاء، حب مقام و شهوت و غصب است گفت: تمام حرکت‌ها و فعاليت‌های درونی و بیرونی ما از این غرایز برخاسته و متاثر می‌شود. 
وب با اشاره به اینکه آفرینش انسان، آفرینشی حساب شده است و دين فطری، ثابت و پایدار است، افزود: عدم کنترل غرایز، نسل را فاسد، مسائل ارث را مختل و حتي تربیت کودک را از بین می‌برد. 
امام جمعه نیک‌شهر بر اساس آیه ۳۲سوره اسرا بیان کرد: جسم ما معبد روح الهی است با عمل به واجبات و ترک محرمات آن معبد را آباد نگاه داریم و به تعبیر آیت الله روح الله شاه آبادی هر گناهی که انجام می‌دهیم، باعث اندوهگین شدن روح خداوندی می‌شود و ارتکاب گناه، خاستگاه شیطان در زندگی انسان است.
وی ادامه داد: ترک گناه سبب تقرب به خدا و رسیدن به ارزش‌های والای الهی است و یاران خدا عفیف و خویشتن دارند و به تعبیر شهید مدافع حرم محسن حججی در جامعه‌ای که ارزش‌های معنوی و الهی مدفون شود درخت فکر و فرهنگ آن جامعه از آب فضیلت و معنویت محروم می‌ماند.
لطفيان سرگزی به بررسی علل و عوامل انحراف پرداخت و خاطرنشان کرد: ضعف ایمان، غفلت از یاد خدا، فاصله گرفتن از فضاهای ایمانی، دوستی و اطاعت از غافلين و هواپرستان، قرار گرفتن در محیط آکنده از معصیت، تقلید از دیگران، عاطفی بودن و فریب خوردن و.... از علل فردی انحراف از فطرت است.
وی با اشاره به اجلاس سراسری نماز در ادامه به علل خانوادگی انحراف پرداخت و گفت: دیر ازدواج کردن، بی‌توجهی در مجالست‌ها و همنشینی با افراد بی‌بند و بار خانواده‌های فامیل، وجود اختلافات زناشویی، خشونت در خانواده و... از علل خانوادگی انحراف است.
امام جمعه نیکشهر اذعان داشت: علل اجتماعی انحراف، اطلاعات نادرست و مفيد جلوه دادن گناهان در اجتماع، معاشرت با منحرفان، کمبود خدمات مشاوره و مددکاری در سطح جامعه و... از علل اجتماعی انحراف است. 
وی افزود: عوامل برون مرزی مانند ماهواره، سایت‌های منحرف اینترنتی، لباس‌ها و پوشش‌های غربی از عوامل جدی انحرافات جوانان هستند. لطفيان سرگزی در پایان به ارائه راهکارهایی برای ایجاد علاقه کودکان به نماز پرداخت و تصریح کرد: تهیه لباس مخصوص و سجاده و تسبیح زیبا و یا برای دختر بچه‌ها مقنعه و چادر زیبا، نقل داستان‌های شیرین در حد فهم آنان از نماز بزرگان، نقل اشعار و احادیث زیبا درباره نماز، ترک مستحبات در ابتدای کار، طول ندادن نماز و رعایت توانایی کودکان و نوجوانان، رعایت نظافت محل نماز و بردن آنها در مساجدی که نظیف است و جلب توجه می‌کند،  آنها را از مصاحبت با افراد بی‌نماز و یا آنانی که به نماز اهمیت نمی‌دهند دور نگاه داشتن، تشویق کلامی آنان هنگامی که نماز می‌خوانند، تشکیل نماز جماعت در منزل یا بردن بچه‌ها به مساجد، دادن مسئولیت در مسجد مثل پخش چای و گفتن تکبیر نماز و...، حضور و همراهي با دوستانشان در برنامه‌هاي مذهبی مساجد از جمله عواملی است که با رعایت آنها می‌توان کودکان را به نماز خواند تشویق کرد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428546