۰
حجت‌الاسلام احمد لطفیان:

پیام جاودانه غدیر را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه شهرستان نیک‌شهر گفت: اگر نمی‌توانیم تمام خطبه غدیر را فرا گیریم، دست کم، برخی از جملات این پیام جاودانه را، سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا به حیات طیبه الهی دست پیدا کنیم.
پیام جاودانه غدیر را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم
پیام جاودانه غدیر را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم
به گزارش پاپایا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر سیستان و بلوچستان، در همایش «غدیر از منظر صحیفه سجادیه»، گفت: غدیر زلال جاری آسمانی در زمین است که هر لحظه، تشنگان سعادت و نجات را به خود فرا می‌خواند. غدیر  پیامی الهی است که دیروز بیان شد تا امروز به گوش جان بشنویم و ره‌توشه‌ای برای فردا از آن برگیریم.
وی با شرح خطبه غدیر و با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم تمام خطبه را فرا گیریم، دست کم، برخی از جملات این پیام جاودانه را، سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا به حیات طیبه الهی دست پیدا کنیم، ادامه داد: کسی که خداوند او را برای ما ولی قرار داده است، پذیرفتن هدایت‌های او سبب نجات انسان‌ها خواهد بود.
امام جمعه نیک‌شهر با اشاره به اینکه تشنه علم باید وجود خود را از سرچشمه سیراب کند، بیان کرد: رسول اکرم(ص) خزانه‌دار علم حق تعالی است.
لطفيان سرگزی غدیر را قصه‌ای نامکرر که هر چه آن را بخوانی، تازه‌تر می‌شود توصیف کرد و گفت: از هشدار رسول خدا(ص) به نکته عظیم و اصل اساسی امامت می‌فهمیم که کامل شدن دین و اعتقاد و عمل هر فرد مؤمن، یک شرط ویژه دارد و بدون این شرط، بندگی و اطاعت در اعتقاد و عمل ناتمام خواهد ماند که این شرط گردن نهادن به اطاعت و ولایت و امامت حضرت علی بن ابیطالب(ع) است.
وی با تفسیر آیه ۲۸ سوره انعام با موضوع هدایت‌پذیر کیست؟ عنوان کرد: پیامبر اعظم(ص) در غدیر، فرجام نیک انسان‌ها را با طلوع صبح انسانیت و تابش آفتاب عدالت بیان می‌کند تا امام موعود را بشناسیم و از ژرفای جان بگوییم السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ.
امام جمعه نیک‌شهر اظهار کرد: اگر اصلی‌ترین دغدغه هر یک از یاران خدا، امام زمان(عج) باشد خوبی‌هایی نصیبش می‌شود از جایی که حساب نمی‌کند. حضرت مهدی(عج) فاتح قلعه‌ها و منهدم‌کننده و دژشکن بناهای کفر و نفاق است؛ بدانید که کاخ‌نشینان بیداد، عمری ندارند.
حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه غدیر مشعلی است که رسول خدا(ص) دیروز برافروخت تا امروز از نور آن بهره گیریم و فردا زندگانی بهتر داشته باشیم، گفت: خطبه غدیر کتابی است هماره گشوده، تا پیوسته در آن نظر کنیم و درس زندگی از آن بیاموزیم. پیام غدیر همچون پیام نبوت پیامی به همه نسل‌ها در همه عرصه‌ها است.
وی با تفسیر عبارت «وَ إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ، أَلاإِنَّهُ لا أَمیرَالْمُؤْمِنینَ غَیْرَ أَخی هذا...» گفت: رسول خدا(ص) امر امامت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) را از سوی خودشان بیان نفرمودند بلکه در این امر، فقط فرمان خداوند را به مردم ابلاغ کرده‌اند.
لطفيان سرگزی، غدیر را هدیه الهی دانست و یادآور شد: خداوند نعمت غدیر را به مردم عطا کرده تا از آن بهره گیرند و به دیگران نیز سود رسانند و همگان را به آن فرا خوانند؛ اینک راه هدایت، پیش پای جویندگان سعادت قرار دارد هر که جویای خوشبختی دنیا و آخرت است، از فرهنگ غدیر که نعمت والای الهی است بهره گیرد.
یادآور می‌شود، همایش «غدیر از منظر صحیفه سجادیه» با حضور جمعی از اعضای یاوران نماز و خانواده‌های‌شان صبح امروز، ۲۱ شهریورماه در جوار حرم مطهر شهدای گمنام نیک‌شهر برگزار شد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428572