۰
امام جمعه شهرستان نیکشهر:

سلیقه‌های شخصی در برابر فرمان الهی جایی ندارد/نماز و مسجد سیمای مکتب اسلام در جهان است

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: در عبادت و بندگی الهی باید نیش و نوش دیگران و خوش آمدن و بد آمدن مردم را فراموش کرد و تنها باید به خوشنودی خدا توجه داشت.
سلیقه‌های شخصی در برابر فرمان الهی کنار بگذاریم
سلیقه‌های شخصی در برابر فرمان الهی کنار بگذاریم
به گزارش پاپایا، کارگاه آموزشی «نشاط مسجدی» با هدف بصیرت‌افزایی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارزه در شهرستان نیکشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی در این کارگاه آموزشی با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه به عنوان بهترین منبع دعاهای عرفانی باید مورد توجه همه مسلمین قرار بگیرد، اظهار داشت: انس با قرآن و حدیث و دعاهای صحیفه سجادیه دل را شفاف و روشن کرده و انسان را از بلاهای دنیا و آخرت نجات میدهد.
وی تاکید بر عظمت خدا، رسیدن به اوج نیاز درونی و توجه به نعمت‌ها و فطرت پاک انسانی را به‌عنوان ریشه‌های عبادت و قبولی دعا دانست و گفت: یکی از نکاتی که میتواند موجب تقویت انگیزه بنده ها برای توجه به خدا شود یادآوری نعمت‌های بی‌شمار الهی است، عبادت يعنی قرار دادن همه ابعاد زندگی در مسیر خواست و رضای الهی همچون تفکر در آفرینش، آموختن دانش مفید، خدمت به مردم و انتظار حکومت عدل جهانی از ابعاد مختلف عبادت بندگان در درگاه معبود است.
امام جمعه شهرستان نیکشهر با تاکید بر اینکه در برابر فرمان الهی، سلیقه‌ها و خواسته‌های شخصی را باید کنار گپذاشت، خاطرنیان کرد: در عبادت و بندگی الهی باید نیش و نوش دیگران و خوش آمدن و بد آمدن مردم را فراموش کرد و تنها باید به خوشنودی خدا توجه داشت یعنی در واقع فرد مؤمن و خداپرست باید به گسترش فرهنگ قرآن، نماز و مسجد پرداخته و در کنار توجه ویژه به نماز و عبادت، به دیگر جنبه های بندگی نیز توجه کند.
وی در پایان نماز و مسجد را به عنوان سیمای مکتب اسلام و وسیله سنجش مومنین دانست و تصریح کرد: نماز داروی نسیان، اهرم استعانت در غم‌ها و مشكلات، و بارزترین نوع عبادت و بندگی است و بهترین نماز نیز برگزاری آن به جماعت و با حضور قلب است که باید جوانان و نوجوانان امروز جامعه به عنوان آینده سازان به آن توجه کنند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428613