۰
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی؛

زنگ ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان سرباز نواخته شد+تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، زنگ ایثار و شجاعت در دبیرستان شهید طباطبایی راسک نواخته شد.
زنگ ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان سرباز نواخته شد+تصاویر
زنگ ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان سرباز نواخته شد+تصاویر
به گزارش پاپایا، صبح امروز با حضور معاون جانشین فرماندهی سپاه شهرستان سرباز، رئیس آموزش و پرورش راسک و جمعی از مسئولین و دانش آموزان این شهرستان زنگ ایثار و شجاعت در مدارس سرباز و به صورت نمادین در دبیرستان شهید طباطبایی راسک نواخته شد.
عبدالصمد نارویی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: هفته بسیج دانش آموزی یاد آور دلاوری شهید نوجوانی است که با نثار خون خود موجب شد تا ضربه سختی به متجاوزان بحثی وارد شود.
وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در این گونه مراسمات باید به سورت جدی به آن پرداخته شود آشنایی نوجوانان امروز کشور با شخصیت و سیره عملی شهدا بخصوص شهدای دانش آموز است.
رئیس آموزش و پرورش راسک از شهید فهمیده به عنوان نمونه بارزی از جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نوجوان یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس با ایثار و گذشتی که انجام داد از آرمان های جمهوری اسلامی دفاع کرد و با شهدات خود در راه انقلاب، همچون چراغی راهنما راه را به جوانان و نوجوانان آینده نشان داد.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) در خصوص شهید فهمیده، تصریح کرد: امام (ره) فرمودند "رهبر ما آن طفل 13ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید، که این جمله نورانی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران خود گواهی بر عظمت و بزرگی این شهید بزرگوار و راه ایشان است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428661