۰
سرپرست کتابخانه شهدای وحدت راسک:

برپایی ایستگاه های مطالعه در نقاط مختلف سرباز/ کتابخوانی، جهاد علمی و مبارزه با جهل و نادانی است

سرپرست کتابخانه شهدای وحدت راسک گفت: با هدف تامین نیاز اقشار مختلف مردم ایستگاه های مطالعه در مناطق مختلف شهرستان سرباز برپا شده است.
برپایی ایستگاه های مطالعه در نقاط مختلف سرباز/ کتابخوانی، جهاد علمی و مبارزه با جهل و نادانی است
برپایی ایستگاه های مطالعه در نقاط مختلف سرباز/ کتابخوانی، جهاد علمی و مبارزه با جهل و نادانی است
عبدالغفار کرد در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: این هفته در واقع  زمانی برای برنامه ریزی و ایده پردازی برای حل مشکلات و بالا بردن فرهنگ مطالعه در بین تمامی مردم جامعه است تا سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند.
وی افزود: در شهرستان سرباز سه کتابخانه نبی اکرم(ص) در پیشین، کوثر در منطقه کلات و کتابخانه شهدای وحدت در شهر راسک فعال بوده و بیش از 7هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها برای مطالعه موجود است،  که با توجه به نسبت جمعیت به کتابهای موجود میتوان سرانه شهرستان را ۴ جلد کتاب برای هر ۱۰۰نفر در نظر گرفت.
سرپرست کتابخانه شهدای وحدت راسک بیان کرد: شهرستان سرباز با جمعیت بیش از200  هزار نفری و سابقه تاریخی، علمی و فرهنگی خاص به عنوان مرکز علم، فرهنگ و هنر جنوب سیستان و بلوچستان شناخته می شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش برای برپایی ایستگاه های مطالعه در شهرستان سرباز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که مردمی دانا و با بصیرت داشته باشد در شناخت زمینه های توطئه‌ و دشمنی‌های خارجی و بسترهای انحرافی داخلی، بهتر عمل می‌کنند، و بی شک هزینه‌ای که برای توسعه کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه می شود، میتواند موجب کاهش هزینه‌ها در بخش‌های قضایی و بهداشتی و امنیتی شود.
کرد ادامه داد: در حال حاضر برای رسیدن به این هدف چند ایستگاه مطالعه در فرمانداری، سپاه، بیمارستان و مناطق پرجمعیت شهرستان برپا شده و در آینده نزدیک هم در نظر داریم تا در دیگر نقاط و روستاهای شهرستان سرباز تعدادی ایستگاه مطالعه برپا کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه افزایش یابد زیرا این تنها راهی است که برای جهاد علمی و مبارزه با جهل و نادانی در جامعه امروزی شناخته شده و همه نهادها و مسئولین باید در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنند.
سرپرست کتابخانه شهدای وحدت راسک با بیان این مطلب که مهمترین اقدام برای داشتن جامعه ای آگاه علاقمند کردن دانش آموزان و دانشجویان به کتاب است، گفت: مدرسه دومین جایگاه تربیتی انسان است که در آن کودک اصول و قواعد خواندن و نوشتن را فرا می گیرد، پس باید معلمان و اساتید دانشگاهی خود اهل مطالعه باشند تا بتوانند جهت کسب معلومات بیشتر جوانان و نوجوانان را به خواندن کتاب و مطالعه بیشتر تشویق و ترغیب کنند .
وی در پایان با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستند، تصریح کرد: برای حل مشکلات موجود باید علاوه بر دولت، خیرین هم پای کار آمده و برای تامین نیازهای مناطق محروم قدم بردارند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428728