۰
همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله در مدارس شهرستان سرباز برگزار شد

همزمان با برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس کشور، مدارس و دانش آموزان شهرستان سرباز نیز شاهد برگزاری گسترده مانور زلزله و حوادث غیرمترقبه بودند.
ی
ی
به گزارش خبرنگار پاپایا،مراسم نمادین به صدا در آمدن زنگ مانور زلزله و ایمنی در شهرستان سرباز امروز (یکشنبه)  با حضور مسوولان شهرستانی در مدرسه آیت الله خامنه ای جکیگور برگزار شد .
هاشمزهی رئیس سازمان هلال احمر شهرستان سرباز نیز در این آئین با اشاره به افزایش آگاهی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادثی همچون زلزله، اظهار داشت: در طول سال مانورهای متعددی برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور دستگاه‌های مختلف امدادی و انتظامی در این مانور، بیان کرد: پس از نواخته‌شدن زنگ به عنوان وقوع زلزله، تمرین دانش‌آموزان برای نحوه پناه‌گیری در زمان وقوع زلزله انجام شد.
وی همچنین به تمرین نحوه خروج از مدارس در هنگام زلزله اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های این مانور می‌توان به امدادرسانی به مصدومان، عملیات‌های امداد و نجات و اطفای حریق اشاره کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سرباز در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر خود را به آموزش های لازم جهت آمادگی در مواقع بحرانی و حوادث طبیعی تجهیز کنیم، هنگام حادثه از پس کمک به همنوعان بدون هیچ دغدغه ای برآمده و اقدامی در کاهش خسارات مالی و جانی این حوادث انجام خواهیم داد.
لازم به ذکر است در این مانور تمرین یک زلزله پر قدرت اجرا و دانش آموزان با نحوه پناه گیری در نقاط امن و بی خطر ساختمان مدرسه و نیز چگونگی کمک به همنوعان حادثه دیده در زمان وقوع زمین لرزه آشنا شده و مصدومان فرضی حادثه نیز پس از امداد رسانی اولیه در محل حادثه توسط آمبولانس های مستقر به چادرهای امدادی هلال احمر و بیمارستان انتقال یافتند.
کد مطلب: 422277