۰
به مناسبت هفته بسیج;

دفتر بسیج اساتید دانشگاه پیام نور راسک افتتاح شد

دفتر بسیج اساتید دانشگاه پیام نور راسک با حضور فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان سرباز و اساتید این دانشگاه افتتاح شد.
بق
بق
به گزارش خبرنگار پاپایا، دفتر بسیج اساتید دانشگاه پیام نور راسک با حضور فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان سرباز و جمعی از مسئولین و اساتید این دانشگاه افتتاح شد.
در این مراسم محمود محمدی رئیس دانشگاه پیام نور راسک با اشاره به جایگاه بسیج اساتید و نقش بسیج در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: تشکل مردمی بسیج از همان ابتدای تولد توانست با حضور در صحنه‌های مختلف ، قابلیتهای متعددی را از خود بروز دهد.
وی افزود: بسیج پس از پشت سر گذاشتن بحران های انقلاب بخصوص دفاع مقدس، بتدریج با گرایش به سوی تأمین دیگر نیازهای کشور، و با گسترش دامنه فعالیت آن از یک نهاد نظامی به یک سازمان چند منظوره با توانمندی های گوناگون در زمینه های مختلف سازندگی، اجتماعی،نظامی، اقتصادی و بویژه فرهنگی تبدیل شد.
بسیج و بسیجی باید بینش و آگاهی کامل سیاسی داشته باشد محمدی تصریح کرد: بسیج و بسیجی باید بینش و آگاهی کامل سیاسی داشته باشد. و با شناخت کامل از  مواضع سیاسی کشور دفاع کند و در اینجا وظیفه ما اساتید دانشگاهی است تا با پرورش روحیه بسیجی و افزایش آگاهی سیاسی در دانشجویان به این مهم برسیم.
 
وی در ادامه به نقش اساتید دانشگاه در ادامه مسیر انقلاب اسلامی و ایجاد هدف و انگیزه در دانشجویان اشاره کرد و گفت: شاید در هنگام انقلاب همه مردم یکسان بودند، اما پس از انقلاب اسلامی ایران و در زمان شکل گیری حکومت و نهاد های اداری، این نخبگان و اساتید دانشگاه ها بودند که در شکل دادن جامعه نقش جدی ایفا کردند و نتیجه کار آنان امروز نمود دارد.
وی افزود: در زمان حال نیز دشمن با تمام توان به مبارزه با انقلاب اسلامی برخاسته و با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی، سعی در فروپاشی بنیاد خانواده ها دارد، پس باید همانند گذشته نخبگان و اساتید دانشگاهی تلاش کنند تا درمقابل این تهاجم فرهنگی،ایستادگی کرده و با روشنگری و آموزش فرهنگ ایرانی، اسلامی به جوانان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنند.
بقاء‌ انقلاب مرهون بسیج و فرهنگ بسیجی در جامعه است در ادامه سرهنگ حسن رجب پور فرمانده سپاه شهرستان سرباز ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه پیام نور راسک برای پیگیری های انجام شده جهت تشکیل بسیج اساتید و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: هدف از تشکیل بسیج و عضویت در آن تنها کار و فعالیت جهت رضای خدا است زیرا بسیج و فرهنگ بسیجی یکی از دلایل پیشرفت و آبادانی منطقه و کشور است.
وی ادامه داد: گرچه بسیج ابتدا‌ به‌عنوان یک نیرو بازدارنده در مقابل حمله دشمنان بوجود آمد اما پیدایش این پدیده اجتماعی معلول عوامل اجتماعی و فرهنگی خاصی بود که اگر آن فرهنگ در جامعه ما نبود، هرگز چنین پدیده عظیم و معجزه‌آسایی بوجود نمی‌آمد.
رجب پور تصریح کرد: همانگونه که ما ارزش نیروی بسیج را می دانیم دشمنان انقلاب نیز این نیرو را خوب شناخته‌ و اهمیتش را درک کرده‌اند. دشمنان به خوبی می‌دانند که بقاء‌ انقلاب مرهون بسیج و فرهنگ بسیجی در جامعه است و همچنین رشد و گسترش این انقلاب بستگی به رشد و گسترش این نیرو مردمی دارد، و می دانند برای تضعیف این انقلاب نیز باید این نیرو را تضعیف کرده و با سیاه نمایی به مقابله بسیج بروند.
وی امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون خون شهدا و فرهنگ بسیجی دانست و افزود: امروز دشمن از همه ترفندهای اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی بهره می برد تا با نفوذ در صفوف ملت و تفرقه افکنی قومی، مذهبی به امنیت و آرامش ملت ضربه وارد کند پس برای داشتن جامعه ای با بصیرت و مقابله با ترفند های دشمنان، باید بسیج اساتید همواره با بصیرت در میدان حضور داشته باشد.
 با اشار به الگو قراردادن شهدا در برنامه ها و زندگی گفت: شهدا بهترین الگو برای ما بسیجیان هستند تا با الگو گیری از فرهنگ بسیجی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
مسئولیت فرهنگ‌سازی، و ایجاد روحیه مطالبه گری وظیفه اساتید دانشگاهی است یوسفی فرماندار شهرستان سرباز هم گفت: اگر توجه داشته باشم خواهیم فهمید که در هر عرصه ای از جامعه بسیج و بسیجیان حضور دارند و برای پیشرفت و آبادانی تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاهی نقش اساسی را در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور دارند، افزود: با توجه به اینکه اساتید نقش نخست در پرورش جوانان را دارند مسئولیت فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی، ایجاد فرایندهای رسمی برای نظام فکری، پژوهشی و آموزشی جوانان با اساتید است.
این استاد دانشگاه افزود: امروز دشمن بدنبال این است که روحیه مطالبه گری و همکاری را از ملت ما سلب کند و اگر دانشجویان و اساتید روحیه پرسشگری نداشته باشند، سئوال نپرسند و نقد نکنند فضای جامعه بسته می شود.
وی تصریح کرد:مشکل امروز در برخی دانشگاه های ما نبود جلسات نقد و پرسشگری است و باید دانشجویان به سمت پرسشگری حرکت کنند زیرا در صورت نقد سازنده توسط آنها ،بسیاری از مسائل و دغدغه های محیط های فرهنگی و دانشگاهی رفع می شود.
کد مطلب: 422281