۰
آیت الله سبحانی:

آموزش ائمه جمعه برای رفع شبهات تکفیری‌ها/ شیعیان مسکو مسجد ندارند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جمعه برای مقابله با تکفیری‌ها و شبهات آنها برگزار شود.
آموزش ائمه جمعه برای رفع شبهات تکفیری‌ها/ شیعیان مسکو مسجد ندارند
آموزش ائمه جمعه برای رفع شبهات تکفیری‌ها/ شیعیان مسکو مسجد ندارند
به گزارش پاپایا، به نقل ازخبرگزاری میزان، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در هر دوره تاریخی، کشور ایران با دشمنان مختلفی مواجه است، دشمن فعلی را وهابیت دانست و گفت: در زمان مصدق توده‌ای‌ها حضور داشتند که ضد دین بودن آنها مشخص بود و تعلیمات و شعارهای آنان در مسلمانان اثر نداشت ولی در شرایط کنونی وهابیت به نام توحید و اسلام وارد شده و با استفاده از الفاظ دینی متدینین را هدف قرار داده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید برای مقابله با وهابیت دوره و کلاس‌های آموزشی داشته باشند، بیان داشت: این مسئله را باید به شکل جدی پیگیری کرد تا ائمه جمعه همانطور که نسبت به مسایل سیاسی روز آگاهی دارند در رابطه با داعش و تکفیر و سلفی نیز اطلاعات کافی داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به آموزش‌هایی که وهابیت به دانشجویان خود می‌دهد، افزود: به عنوان مثال در کشور روسیه مسلمانان در حال کثرتند و غالبا کسانی که ائمه جماعات مسلمانان هستند اهل سنت و دارای تفکر سلفی هستند و اگر روزی روسیه به یک کشور اتمی مسلمان تبدیل شد به کشوری علیه شیعه تبدیل خواهد شد.

مسجد شیعیان در مسکو ساخته شود

وی در ادامه بیان کرد: شنیده شده که در مسکو نزدیک به ۵۰۰ هزار شیعه وجود دارد که برای این افراد مسجدی ساخته نشده و آنها برای برگزاری مراسم خود مجبورند مساجد اهل سنت را اجاره کنند و در این زمینه باید فکری شده و با کمک افراد خیر مسجدی برای شیعیان مسکو ساخته شود.

آیت الله سبحانی بر لزوم استفاده از اساتیدی که در زمینه تکفیر و وهابیت و شبهات آنها تخصص دارند، افزود: باید این افراد برای ائمه جمعه کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و آنها را برای پاسخگویی به شبهات و مقابله با تکفیری‌ها آماده کنند.

تأسیس شبکه ماهواره‌ای

وی در ادامه بر لزوم داشتن شبکه ماهواره‌ای ویژه توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد و گفت: ائمه جمعه کشور با توجه به گستردگی و آشنایی نزدیک آنها با مردم باید از یک شبکه ماهواره‌ای قوی برخوردار باشند که در مقابله تکفیری‌ها به شکل مؤدبانه وارد شده و در مقابل شبهات آنها مسائل را مطرح کنند.

این مرجع تقلید در ادامه عنوان کرد: تولید و توزیع کتاب و کتابچه و همچنین نشریات کم حجم در مناطق مرزی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423518