۰
مدیرکل ارشاد هرمزگان:

رسیدگی به حوزه گسترده فرهنگ نیازمند نیروی انسانی کارامد و اعتبارات کافی است

مدیرکل ارشاد هرمزگان با بیان اینکه منابع محدود مالی مهمترین چالش بر سر راه فعالیت های فرهنگی وهنری است ، گفت: گستردگی فعالیت ها و وظایف در حوزه فرهنگ آنچنان گسترده و وسیع است که رسیدگی به همه آنها نیازمند نیروی انسانی کارآمد و اعتبارات کافی می باشد.
رسیدگی به حوزه گسترده فرهنگ نیازمند نیروی انسانی کارامد و اعتبارات کافی است
رسیدگی به حوزه گسترده فرهنگ نیازمند نیروی انسانی کارامد و اعتبارات کافی است
به گزارش پاپایا، به نقل از ایرنا، علیرضا درویش نژاد دوشنبه شب در نشست تخصصی با رئیس و اعضای فعال انجمن سینمای جوانان ایران شعبه بندرعباس، اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که وقتی با کمبود اعتبارات و منابع مواجه می شویم اولین سهمی که کسر می شود بخش فرهنگ و هنر است و نتیجه این عمل کاهش حمایت ،کاهش برنامه ها وکیفیت اجرای آنها می باشد.
وی با اشاره به جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان ، گفت :برآورد هزینه های برگزاری جشنواره با اعتبارات موجود هم خوانی ندارد و با توجه به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باید سعی کنیم امکان برگزاری جشنواره ها را به گونه ای فراهم کنیم تا ضربه ای به محتوا و کیفیت برنامه ها وارد نشود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن اعلام خبر حل مشکلات اعتباری جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت گفت : هماهنگی و رایزنی لازم با وزارتخانه و سایر نهاد ها صورت گرفته و بخشی از بدهی های جشنواره پرداخت شد و امیدواریم با حمایت های بیشتر زمینه برگزاری جشنواره نیز فراهم شود.
درویش نژاد به انعقاد تفاهم نامه خرید فیلم از فیلمسازان هرمزگان توسط معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت : با هماهنگی صورت گرفته آثار تولید شده توسط فیلم سازان هرمزگان برای پخش و اکران در سراسر کشور توسط معاونت سینمایی خریداری می شود و همچنین برای اولین بار برای انجمن سینمای جوان شعبه بندر عباس بودجه جداگانه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهمیت محتوای تولیدات فرهنگی ، یاد آور شد :مهمترین وظیفه انجمن های مختلف جذب و تربیت استعداد های نو ظهور در جامعه و ترغیب و حمایت از آنها درجهت تولید آثار با محتوای مناسب می باشد و از این طریق بین جامعه هنری و هنرمندان با مردم ارتباط تنگاتنگی حاصل می شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان. تاکید کرد: دید گاه افراد در حوزه فرهنگ باید روشن، مثبت و اندیشه ورز باشد و اصلا به حاشیه ها توجه نشود و تمام تمرکز و قوت مان بر روی تولید آثار مورد نیاز جامعه با کمترین هزینه باشد .
در این نشست سرپرست انجمن سینمای جوان شعبه بندرعباس و چند نفر از اعضای فعال انجمن در استان و شهرستان ها به بیان مشکلات ونیاز مندی های خود پرداختند .
کد مطلب: 423550