به گزارش
پاپایا تکنولوژی تلفنهای همراه توسط شرکتهای جدید و پرچمداران آنها در حال گرفتن جایگاه برندهای قدیمی و ثابت است و هر تولیدکننده سعی در تغییر استانداردها و عرضه یک محصول عالی را دارد. به همین دلیل هر دستگاهی که حتی با استانداردهای رایج ساخته شود، استفاده شده و دور انداخته میشود و به جمع گوشیهای فراموش شده میپیوندد. با این حال برخی از دستگاهها هیچ وقت فراموش نمیشوند و در ذهن باقی میمانند، ما از این محصولات به عنوان دستگاههای واقعا ماندگار یاد میکنیم. خود را برای یک سفر به حافظه آماده کنید، ما در این سفر به شما دستگاههای واقعا موفق در جذب توجه و تثبیت شده در قلب و ذهن را یادآوری میکنیم. در زیر به معرفی محصولاتی که باعث تغییر همیشگی در دتیای گوشیها شدند، میپردازیم.
وجود نسل اول آیفون در این لیست اجباریست، اگرچه این مدل اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش لمسی نیست اما باعث گسترش آن شد. با بازاریابی هوشمندانه و طراحی متفکرانه، اولین گوشی
اپل تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد. در سال ۲۰۰۷ یک بررسی در آمریکا انجام شد که نشان میداد از هر ۱۰ نفر مصرفکننده، ۶ نفر از وجود آیفون آگاه بودند حتی از قبل عرضه آن به بازار. چندین ماه بعد از عرضه اولین آیفون در آمریکا، اپل شروع به فروش آن در دیگر کشورها کرد و با معرفی نسل بعدی آن (iPhone 3G)، نسل قبلی نزدیک به ۶ میلیون دستگاه فروخته بود. نزدیک به ۱۰ سال از معرفی اولین آیفون میگذرد و آیفون تبدیل به یک واژه ماندگار در جهان شده است.
بلکبری Curve 8300
در اواخر سال ۲۰۰۷، RIM تصمیم به گسترش فعالیتهای خود گرفت تا علاوه بر دستگاههای تجاری موفق، در بازار گوشیهای بالارده نیز سرمایهگذاری کند، نتیجه این سرمایهگذاری معرفی سری Curve بود که مدل Curve 8300 مهمترین آنها محسوب میشود. این گوشی با دارا بودن ویژگیهای خاص، باعث جذب نظر مصرفکنندگان عادی و پرمصرف بود. یک دوربین VGA به همراه فلاش LED از تجهیزات استاندارد آن بود و همچنین کاربران با استفاده از برنامه دسکتاپ Roxio قادر به گوش دادن به فایلهای MP3 با کیفیت بودند. وجود ویژگیهای زیاد آن برای مصرفکنندگان رسانه، باعث ایجاد محدودیت در برنامههای قدرتمند ارتباطی
بلکبری نشد و نرمافزارهای ایمیل، مرورگر اینترنت و پشتیبانی از دیگر ویژگیهای سودمند که پایه اصلی محصولات بلکبری بودند، در آن نیز وجود داشت. مدل Curve 8300 بهترین محصول بلکبری در زمان خودش بود که باعث ایجاد استانداردی برای دستگاههای قدرتمند شد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد.
گوگل Nexus 5
اگرچه
گوگل خود سازنده این دستگاه نیست ولی وجود یک مدل از سری نکسوس در این لیست الزامیست.
نکسوس ۵ در سال ۲۰۱۳ معرفی و عرضه شد که تا امروز محبوبترین مدل در سری نکسوس محسوب میشود. این مدل با اریه تجربه خالصی از اندروید کیتکت همراه با قیمت پایین و مشخصات شگفتانگیز، توانست محبوبیتی که دستگاههای قبلی سری نکسوس از رسیدن به آن عاجز بودند را کسب کند. این مدل به صورت آنلاک و مستقیما از طریق فروشگاه گوگل قابل خریداری بود که فروش بالایی را نیز تجربه کرد. نکسوس ۵ هنوز هم در بین توسعهدهندگان نرمافزار رایج است.
اچتیسی EVO 4G
با افزایش جمعیت کاربران استفادهکننده از گوشیهای هوشمند، سرعت شبکه به مسئله مهمی تبدیل شد. اکثر کاربران تا سال ۲۰۱۱ مجبور به استفاده از شبکه ارتباطی ۳G بودند تا اینکه در آن سال،
اچتیسی اولین گوشی
۴G جهان را معرفی کرد. همانطور که از نامش معلوم است در کنار فتاوری ۴G و ویژگیهای خوب دیگر، قیمت مناسبی نیز داشت که برای کاربرانی که خواهان استفاده از آخرین تکنولوژی و سرعت بودند، کاملا مناسب بود. EVO 4G تحسین بسیاری را برانگیخت و ۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ فروخت و نهتنها یک گوشی کامل، بلکه هموارکننده استفاده از تکنولوژی ۴G در دیگر محصولات نیز بود.
هواوی Ascend Mate 7
این مدل موفقیت بزرگی برای شرکت
هواوی در بازار جهانی محسوب میشود.
میت ۷ تبدیل به یک ایده جهانی برای گوشیهای بزرگ و با قیمت پایین شد و کاربران تعداد زیادی از نسخه آنلاک شده آن را خریداری کردند. کیفیت ساخت بالا، شارژدهی زیاد باتری و مقاومت از ویژگیهای بارز آن محسوب میشوند.
الجی G2
در سال ۲۰۱۳
الجی گل سرسبد محصولات خود یعنی
G2 را معرفی کرد، محصولی کامل همراه با قیمت پایین که فروش بیش از ۳ میلیونی آن گواهی بر محبوبیت بالایش بود. الجی با انتقال دکمهها به پشت گوشی یک طراحی انقلابی و جلوتر از زمان خود را ارایه کرد. G2 یکی از ماندگارترین محصولات الجی تا به امروز است که موفقیت زیادی را نصیب این شرکت کرهای کرده.
موتورولا Moto X (نسل اول)
شرکت بزرگ
موتورولا پس از تصاحب توسط گوگل در سال ۲۰۱۲، خواهان معرفی یک گوشی مناسب به بازار بود. در همین راستا در سال ۲۰۱۳ اولین گوشی موتورولا-گوگل با نام Moto X معرفی شد. این دستگاه تنها یک گوشی نبود بلکه محصولی بود که دیگر سازندگان از درک آن عاجر بودند. موتورولا در این مدل ثابت کرد که برای کارایی مناسب یک گوشی نیازی به سختافزار بسیار قدرتمند نیست. Moto X با نرمافزار مناسب و روان، طراحی بینظیر و ویژگیهای اختصاصی موتورولا، تبدیل به دستگاهی موفق شد و علاوه بر آن از نطر پشتیبانی و بروزرسانی نیز عملکرد بسیار مناسبی داشت.
نوکیا ۳۳۱۰
مگر میشود لیستی از گوشیهای ماندگار بدون
نوکیا۳۳۱۰ وجود داشته باشد. این دستگاه در اواخر سال ۲۰۰۰ معرفی شد و به احتمال زیاد اولین تلفنهمراه قابل حمل بسیاری از شما خوانندگان (با سن بالای ۳۰ سال) بوده است. این مدل به تانک معروف بود که نشاندهنده مقاومت بسیار بالا، مصرف کم باتری و صدای زیاد آن بود.
این دستگاه کوچک ویژگیهای زیادی داشت که پیشینیان از وجودش عاجز بودند. به احتمال زیاد صاحبان ۳۳۱۰ آن را به عنوان اولین گوشی با قابلیت “بیصدا” کردن، نوشتن پیام کوتاههای (SMS) بلند و تجربه سفارشیسازی آن با استفاده از امکانات نرمافزاری و کاورهای کیبورد نوکیا، به یاد دارند.
OnePlus One
تنها شرکت در این لیست محسوب میشود که اولین محصولش، ماندگارترین است. این گوشی در سال ۲۰۱۴ با لقب “قاتل پرچمداران” معرفی شد که اولین ورود این شرکت به دنیای گوشیهای هوشمند بود. با وجود کیفیت بالای آن، قیمت اقتصادیش خریداران را متعجب کرد و سیستمعامل آن براساس CyanogenMod بود که ویژگیهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار میداد. این مدل به صورت آنلاک در بسیاری از کشورها عرضه شد و هنوز برخی کاربران از آن استفاده میکنند.
اوپو Find 5
این دستگاه فوق قدرتمند در سال ۲۰۱۳ توسط شرکتی که هیچ تجربهای در ساخت گوشی هوشمند نداشت، معرفی شد. غریبه بودن در دنیای گوشیهای هوشمند کار آسانی نیست مخصوصا بعد از معرفی سامسونگ گلکسی S3، اما
اوپو اهداف مهمی را دنبال میکرد. اوپو Find 5 اولین مدل این شرکت بود که با سختافزاری عالی و قیمت پایین موفقیت بزرگی را برای آن رقم زد. این برند مسیر موفقیت و تثبیت شدن در دنیای اندروید را به سرعت طی کرد که علت آن به پشتیبانی خوب، قیمت مناسب و دوام بالا برمیگردد.
Palm Pre
افزایش کارایی گوشیهای هوشمند باعث کم شدن نقش دستگاههای PDA (دستیار دیجیتالی شخصی) شد، اما شرکت Palm حاضر به ترک میدان مسابقه نبود. در سال ۲۰۰۹، Palm مدل انقلابی خود با نام Palm Pre را معرفی کرد. این مدل ویژگیهای زیادی از جمله کیبورد فیزیکی در کنار صفحه نمایش لمسی خازنی داشت. Palm Pre علاوه بر مشخصات مناسب سختافزاری، ویژگیهای بسیار خوب نرمافزاری دیگری نیز داشت که باعث پیشرفت نرمافزار در دیگر دستگاهها شد. رابط کاربری آن “کارت مانند” بود که به کاربران اجازه میداد تا به راحتی بین برنامهها حرکت کند و آنها را ببندد، این سبک در آینده تبدیل به بخش “برنامههای اخیر” سیستمعاملهای
اندروید و
iOS شد. شرکت Palm حتی بعد از توقف تولید این گوشی به پشتیبانی نرمافزار آن ادامه داد.
باید بخوانید: از این به بعد هر ۶ روز یکبار باید بهوسیله رمز عبور وارد آیفون خود شوید!
سامسونگ Galaxy S3
سامسونگ با معرفی گلکسی S3 بازی را تغییر داد و این شرکت را تبدیل به برترین شرکت در دنیای اندروید کرد. این گوشی بعد از طی کردن ۱۸ ماه فرآیند طراحی و توسعه در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که نتیجه این صبر و تلاش، یک دستگاه نوآور بود که تحسین همگان را برانگیخت و سامسونگ را وارد دنیای بزرگان گوشیهای هوشمند کرد. گلکسی S3 در یک مراسم بزرگ و با تاکید بر ارتباط با دنیای اطراف معرفی شد. در سالهای آینده، موفقیت گلکسی S3 بیشتر به چشم خواهد آمد و نقش آن در پرتاب سامسونگ به بالای قلههای موفقیت مشخصتر خواهد شد. در زمان معرفی، هیچ دستگاه اندرویدی قادر به رقابت با آن نبود و امروزه حتی پس از چند سال توقف تولید آن، بسیاری از این مدل استفاده میکنند و از آن راضی هستند.
سونی اریکسون P900
در سال ۲۰۰۳
سونی اریکسون P900 دل افراد جهانگرد، کارآفرینان و مسافران تجاری را بدست آورد. امکان استفاده در هر کشوری، مجهز بودن به صفحه نمایش لمسی همراه با قلم، سیستم عامل سیمبین، اپلیکیشن ایمیل RIM، حافظه داخلی قابل افزایش، باتری قابل تعویض و بلوتوث از ویژگیهای بارز آن بودند. کیبورد آن قابلیت تا شدن داشت و یک چرخ فیزیکی برای جهتیابی نیز در آن وجود داشت که بسیاری از تولیدکنندگان به آن اعتقادی نداشتند. معرفی P900 موفقیت تجاری بزرگی نصیب این شرکت کرد و آن را تبدیل به یکی از ماندگارترین مدلها در دنیا کرد.
شیائومی Mi 3
با وجود دستیابی به موفقیت در سرزمین خود (چین) با معرفی مدلهای قبلی،
شیائومی اهداف بزرگتری را دنبال میکرد. در سال ۲۰۱۳ شیائومی همراه با مدیر اجرایی سابق گوگل یعنی Hugo Barra، مدل محبوب Mi 3 را معرفی کرد، محصولی با سختافزار قدرتمند و قیمت پایین که تبدیل به استانداردی در رنج قیمتی خود شد. یکی از دلایل موفقیت این مدل، پوسته بسیار خوش ساخت MIUI بود و همچنین خریداران قادر به روت کردن دستگاه خود بدون داشتن نگرانی در رابطه با باطل شدن گارانتی بودند. تنها در ۳ دقیقه بعد از عرضه، شیائومی موفق به فروش ۳۰۰.۰۰۰ دستگاه شد که باعث نزدیکی این شرکت به اهدافش شد. مشتریان مشتاق با خرید بیش از حد خود باعث ورود این برند به بازار جهانی شدند. تمامی این موفقیتها باعث ماندگار شدن این مدل میشوند.