۰
مدیرکل سیاست‌گذاری شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور:

اشتغال و کارآفرینی در صدر راهبردهای سیاست‎ اقتصاد مقاومتی هستند

مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت و هماهنگی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور گفت: اشتغال و کارآفرینی در صدر راهبردهای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی قرار دارند.
اشتغال و کارآفرینی در صدر راهبردهای سیاست‎ اقتصاد مقاومتی هستند
اشتغال و کارآفرینی در صدر راهبردهای سیاست‎ اقتصاد مقاومتی هستند
  به گزارش پاپایا؛ به نقل از "جام نیـوز"، حجت‌الاسلام علی تهم عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‎گذاری و کارآفرینی این شهرستان اظهار کرد: فصل مهم سیاست‎های اقتصاد مقاومتی به حوزه اقدام و عمل برمی‎گردد.
 
وی عنوان کرد: از سویی در بررسی سیاست‎های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی اشتغال و کارآفرینی در صدر راهبردها قرار دارند.
 
مدیرکل سیاست‌گذاری و نظارت و هماهنگی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور بیکاری را ریشه معضلات دیگر خواند و خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر حل مشکل اشتغال زمینه را برای رفع مشکلات دیگر در حوزه‎های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... فراهم می‎کند.
 
تهم بیان کرد: مادامی که روستا به عنوان قلب تپنده اقتصادی از چرخه حرکت باز ایستد، اقتصاد پویایی خود را از دست می‎دهد، همچنین مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها خود به عاملی برای مشکلات بعدی تبدیل می‎شود.
 
وی بررسی و مطالعه دقیق را یکی از دو بال مهم کارآفرینی برشمرد و تصریح کرد: طرح و ایده‎های زیادی در این حوزه وجود دارد، اما نکته مهم در این باره بررسی و مطالعه طرح‎ها و پس از آن ارائه راهکار با هدف تقویت کارآفرینی در کشور است.
 
مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت و هماهنگی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‎های متولی بال دوم کارآفرینی برشمرد و عنوان کرد: تحقق این دو مهم نتیجه مطلوب را در این حوزه به دنبال دارد.
 
تهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا کنون در استان لرستان یک طرح تعاونی اجرایی نشده است، تاکید کرد: چرا نباید فرهنگ تعاون در این استان پیاده شود؟
 
وی ظرفیت‌سنجی دقیق روستاها را یکی از اولویت‎های کاری برشمرد و اظهار کرد: از سویی تهدیدهای پیش روی پویایی اقتصاد در روستاها نیز باید رصد و واکاوی شود، بر این اساس در کنار برنامه‎ریزی به منظور تقویت بن مایه‎های اشتغالزایی در مناطق روستایی باید تهدیدهای پیش روی این مهم نیز رفع شوند.
 
مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت و هماهنگی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور فعالیت کشاورزان غیر بومی را یکی از تهدیدهای اشتغالزایی و اقتصادی در روستاهای شهرستان بروجرد عنوان و تصریح کرد: باید موانع و تهدیدهای پیش روی اشتغال روستاها برداشته شود.
کد مطلب: 424182