۰
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرباز؛

اشتغال بانوان زمینه ساز تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرباز گفت: باهدف ایجاد زمینه های تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین بسیج خواهران و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سرباز منعقد شد.
اشتغال بانوان زمینه ساز تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»  است
اشتغال بانوان زمینه ساز تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است
به گزارش پاپایا، در راستای ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سرباز با بسیج خواهران تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.
در این رابطه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سرباز اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی موجود در خصوص اجرای الگوی آموزشی بازار محور و با هدف ایجاد اقتصاد مولد و پویا و محرومیت‌زدایی از مناطق دور افتاده در استان منعقد شده است.
وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سرباز متعهد به تعامل برای برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی و کار با رایانه برای خواهران بسیجی در پایگاه‌های بسیج در تمامی نقاط شهری و روستایی این شهرستان شده است چرا که اجرای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و آموزش عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی برای توانمند سازی مردم در نقاط محروم و اشتغالزایی آنان از مهم‌ترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سرباز با تاکید بر لزوم آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای بانوان، بیان کرد: درهمین راستا و باهدف ایجاد زمینه های آموزشی بانوان شهرستان سرباز، فرمانده بسیج خواهران متعهد شده مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای دوره‌های مذکور را تامین کرده و همچنین بسیج خواهران طی این تفاهم نامه متعهد شده نسبت به شناسایی، ثبت‌نام و معرفی متقاضیان بسیجی برای گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام کند.
وی ادامه داد: تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، به معنی حمایت از تولیدات داخلی و رفع هرگونه وابستگی به خارج با اتکا به اقتصاد مقاومتی است.
دهمرده ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان و ورود به عرصه‌های سازندگی و مردمیاری و توجه به ویژه به آموزش مهارت محور به عنوان رویکرد آموزشی مولد اشتغال و عمق بخشیدن به فرهنگ و تفکر ایثار، تلاش، سازندگی را کمک به دولت در خدمات‌رسانی به روستاییان و مناطق محروم و دوردست و توسعه سازندگی دانست.
 
فاطمه صلاحی فرمانده بسیج خواهران سپاه شهرستان سرباز نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار کرد: آشنایی بانوان با فرهنگ کار به صورت گروهی و مسئولیت‌پذیری در آنان، ایجاد زمینه آموزش‌های فنی و مهارتی برای خود اشتغالی و حضور در سازندگی کشور، بهره‌برداری از توان متخصصان جوان در امور محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور و کمک به رفع مشکلات بیکاری جوانان استان است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425776