۰

ناسا موتور قدرتمندترین موشک جهان را با موفقیت تست کرد

ناسا یک گام دیگر به طرح بلندپروازانه خود مبنی بر اعزام فضانوردان به مریخ و یا سایر کرات نزدیک تر شد. این سازمان به تازگی موتور سفینه ای را تست کرد که قرار است به زودی در سیستم پرتاب موشک به فضای خود موسوم به SLS مورد استفاده قرار گیرد.
ناسا
راکت
موشک SLS
ناسا راکت موشک SLS
به گزارش پاپایا، بنابر اعلام ناسا، مهندسان این سازمان توانستند بوستر راکت RS-25 را برای مدت 420 ثانیه در مرکز فضایی Stennis واقع در ایالت می سی سی پی آمریکا مورد تست و ارزیابی قرار دهند. پیش‌تر از موتورهای RS-25 در ماموریت های فضایی استفاده شده بود.
 
این آزمایش بخشی از تلاش های ناسا به منظور توسعه سیستمی محسوب می شود که بتواند با استفاده از آن، راکت SLS را در آینده ای نزدیک به فضا بفرستد. مهندسان این سازمان در تلاشند که بتوانند با ترکیبی از چهار راکت RS-25 به همراه دو موتور بوستر، انرژی و قدرت لازم را برای ماموریت های فضایی سفینه ها تامین کنند.
 
از آن جایی که راکت های RS-25 پیش تر به عنوان موتورهای اصلی برای سفینه های فضایی مورد استفاده قرار می گرفتند، ناسا امیدوار است که بتواند از آن ها برای استفاده در ماموریت های پیچیده تری همچون راکت SLS استفاده کند.
 
آزمایش اخیر نیز به منظور محک توانمندی و قابلیت های این راکت در شرایط حساس تر صورت پذیرفت تا مشخص شود که سیستم کنترل آن با سیستم کنترل راکت SLS هماهنگ خواهد بود یا خیر.
 
تا به این لحظه، ناسا سه بار راکت RS-25 را مورد تست و ارزیابی قرار داده و گفته می شود که این راکت می بایست سه مرحله تست دیگر را نیز پشت سر بگذارد تا محققان این آژانس فضایی به اطلاعات مورد نیاز در این خصوص دست یابند.
کد مطلب: 424354