۰
قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان؛

نداشتن شناخت کافی زوجین، علت اصلی طلاق در استان/ سیستان و بلوچستان دارای کمترین آمار طلاق در کشور

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان گفت: نداشتن شناخت کافی زوجین از یکدیگر علت اصلی طلاق در سیستان و بلوچستان است.
ر
ر
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، صبح امروز پنج  شنبه کارگاه آموزش های پیش از ازدواج در کانون امام علی(ع) زاهدان برگزار شد.
در افتتاحیه این کارگاه قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: طلاق  در جامعه یک بحران است که در برخی موارد علاوه بر هم زدن نظم خانواده موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود.
رسول نامی با بیان اینکه طلاق در دین اسلام  منفورترین حلال است، ادامه داد: طلاق یک بحران اجتماعی است چون عوارض اجتماعی را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش پیش از ازدواج و انتقال مهارتهای زندگی به جوانان نیاز اجتناب ناپذیر جامعه امروز است افزود: این امر در کاهش آمار طلاق در جامعه نقش موثری دارد هرچند که استان سیستان و بلوچستان به دلیل بافت قومیتی-مذهبی  که دارد سهم کمتری از آمار بالای طلاق در کشور را دارا است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین طلاق های ثبت شده در گروه سنی مردان ۲۵ تا ۲۹ سال و در گروه سنی بانوان ۲۰ تا ۲۴ سال به ثبت رسیده  ادامه داد: آموزش های قبل از ازدواج به زوج ها از راه های موثر در پیشگیری از این طلاق ها است.
نامی در رابطه با علل عمده طلاق در استان گفت: اولین علت اصلی طلاق در استان نداشتن شناخت کافی پیش از ازدواج است زیرا  زندگی بسیاری از زوج‌های جوان پیش از شناخت لازم از یکدیگر تشکیل می‌شود و همین موضوع زمینه را برای بروز اختلافات اساسی در زندگی فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: باید زوجین این  آموزشها را جدی بگیرد چراکه میتوان با آموزش صحیح به زوجین قبل از ازدواج تا 80 درصد تعارضات خانوادگی را کاهش داد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان توصیه کرد: قبل از بروز هر گونه اختلافی و گرفتن تصمیم برای طلاق به مراکز مشاوره مراجعه کنند.
کد مطلب: 425119