۰
در عزای سید و سالار شهیدان کربلا؛

راسک عاشورایی شد/ اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده عزاداران

به یاد آخرین نماز و راز و نیاز حضرت سیدالشهدا حسین ابن علی(ع) در صحرای کربلا نماز ظهر عاشورا با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی در مسجد فاطمه الزهرا(س) راسک اقامه شد.
راسک عاشورایی شد/ اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده عزاداران
راسک عاشورایی شد/ اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده عزاداران
به گزارش خبرنگار پاپایا،عزاداران حسینی که از سحرگاه روز عاشورا در قالب هیئت سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداخته بودند همزمان با پخش اذان با دلی آکنده از بندگی خدا، به صفوف به هم فشرده نماز گزاران پیوسته و در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند .
نماز ظهر عاشورا امروز با خیل عظیم عزاداران حسینی با صلابت برپا شد تا همگان بدانند که نماز رکن دین است و برپایی آن در همه حال حتی میدان جنگ واجب است.
نماز باشکوه ظهر عاشورای امسال نیز به مانند هر سال در راسک به امامت نماینده ولی فقیه در شهرستان سرباز و امام جمعه راسک با حضور پرشور عزاداران حسینی برگزار شد.
آیین نماز ظهر عاشورا از سال ها پیش در سراسر کشور برگزار می شود تا با اجرای این سنت حسنه علاوه بر یادآوری اقامه نماز ظهر اول وقت توسط امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا و در سخت ترین شرایط اهداف قیام سید و سالار شهیدان را برای امت مسلمان ترسیم و تبیین کنند.
لازم به ذکر است که پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا ذکر زیارت عاشورا و روضه خوانی نیز در محل مصلای فاطمه الزهرا(س) با حضور مداحان اهل بیت برگزار شد.
* نماز ظهر عاشورا
امام حسین در روز عاشورا با خواندن نماز ظهر عاشورا اولا به وظیفه دینی خود عمل و نشان داد که نماز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
دوم اینکه نشان دادن اهمیت نماز و احکام شرع دستورهای دین حیاتبخش هستند و مؤمنان با معرفت، عاشق عمل به احکام شرع هستند و نماز و عبادت، نجوا و راز و نیاز با خالق یگانه هستی است و رسول خدا به همین جهت فرمود که”نور چشم من در نماز است”.
باطل‌سازی تبلیغات دروغین دشمن از دیگر اهداف اقامه نماز ظهر عاشورا بود.
بنی‌امیه با ناجوانمردی علی بن ابی طالب (ع) و فرزندانش را افرادی لاابالی و غیر مقیّد به دین معرفی کرده بودند، به طوری که وقتی خبر شهادت امام علی (ع) در محراب کوفه به گوش شامیان رسید، بسیاری با تعجب می‌پرسیدند: مگر امام نماز هم می‌خواند؟!
یزید و حزب اموی سعی داشتند امام حسین (ع) را دشمن خلیفه رسول خدا (ص) و غیر مقیّد به احکام شرع جلوه دهند.
امام و یارانش با توجه به این تبلیغات دروغین، سعی داشتند با سخن و عمل خود این دروغ بزرگ را آشکار ساخته، فریب خوردگان تبلیغات اموی را بیدار و متوجه کنند.
وقتی امام حسین (ع) شب عاشورا مهلت گرفت و خود و اصحابش در آن شب به عبادت و مناجات و تلاوت قرآن پرداختند، ‌جمعی از لشکر دشمن، متوجه دروغین بودن تبلیغات یزیدیان شدند و همان شب به امام ملحق شدند.
امام حسین (ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی حضرت به دین به حدی بود که در هنگامه‌ای همچون میدان نبرد هم نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت، تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش را به بی دینی و لا ابالی‌گری یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم سازند.
 
 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام
کد مطلب: 425470