۰

آیا اندونزی به جمع تولیدکنندگان گوشی هوشمند می پیوندد؟

نگرانی ها درباره آینده فناوری در اندونزی همزمان با نزدیک شدن به سال 2017 افزایش یافته است. این کشور آسیایی برنامه هایی برای اجرای قوانینی تازه از ابتدای سال نو میلادی دارد که مجوز صدور برچسب "ساخت اندونزی" را روی دستگاه های الکترونیک و گوشی های 4G ارائه می کند.
اندونزی تولیدکنندگان گوشی هوشمند
اندونزی تولیدکنندگان گوشی هوشمند
به گزارش پاپایا، دولت اندونزی می خواهد شرکت های فناوری، دانش خود را به این بازار نوظهور گوشی هوشمند بیاورند، اما با چند شرط. دولت این کشور می خواهد شرکت ها را ملزم کند که حداقل سی درصد از تولیدات خود را در اندونزی انجام دهند. این می تواند شامل سخت افزار، نرم افزار یا ترکیبی از هر دو باشد.

سایر دولت ها و شرکت های فناوری نگران این قانون جدید هستند و ادعا دارند که چنین قانونی به جای آنکه به نفع اندونزی باشد، به ضرر آن تمام خواهد شد، چرا که بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند در چنین بازاری فعالیت نکنند.
اتاق بازرگانی آمریکا در این باره گفته:
 
 
نگرانیم که این رویکرد در اندونزی موجب محدودیت در دسترسی این کشور به فناوری های جدید شده و هزینه ICT را برای شرکت های این کشور بالا ببرد و موجب تقویت بازارهای خاکستری و سیاه برای گوشی های موبایل شود و پیامدهای غیرعمدی دیگری نیز به دنبال داشته باشد.
 
 
اما چه چیزی مانع ورود شرکت ها به بازار اندونزی برای تولید گوشی می شود؟ احتمالا عوامل زیادی در این موضوع دخیل است، اما این دلایل صرفأ مالی نیستند. برخی شرکت ها نگران اند که اندونزی فاقد زنجیره تامین کامل برای این گوشی های موبایل با کیفیت باشد.

نیازی به ذکر این مطلب نیست که این نگرانی برای همه شرکت ها به یک اندازه نیست. حداقل این را می دانیم که شرکت لنوو/موتورولا راهی برای پاسخ به درخواست اندونزی پیدا کرده است. اما آیا سایر شرکت ها نیز حاضر به پیروی از این قانون خواهند شد؟ اگر قرار است درآمد ایجاد شود، این شرکت ها به احتمال زیاد به این قانون جدید تن خواهند داد. اما نظر شما چیست؟
منبع:شهرخبر
کد مطلب: 425730