۰

تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/از کشف برنج های قاچاق در اسفندک تا توقیف خودروی حامل روپیه پاکستانی

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان از کشف ارز خارجی در این شهرستان خبرداد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر گفت: قاچاقچی برنج در سرباز دستگیر شد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر گفت: قاچاقچی برنج در سرباز دستگیر شد.
به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:
کشف بیش از 1 تن برنج قاچاق در اسفندک
 مأمورین پاسگاه اسفندک در نزدیکی بخش بم پشت شهرستان سراوان در سطح حوزه استحفاظی به یکدستگاه خودروی تویوتا مشکوک و در بازرسی از آن بیش از 1 تن برنج خارجی به ظن قاچاق کشف نمودند.
در ادامه پس از تشکیل پرونده اقدامات اولیه توسط شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سراوان آغاز که با توجه به عدم ارائه مدارک و مستندات توسط متهم و از طرفی اقرار مشارالیه و قبول تخلف مباشرت در قاچاق کالا شعبه رسیدگی کننده متخلف را علاوه بر ضبط برنج های مکشوفه به میزان 52 میلیون 636 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
کشف روپیه های قاچاق در سراوان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان از کشف ارز خارجی خبرداد و گفت : مأمورین ایست و بازرسی مستقر در منطقه ناهوک به یک دستگاه خودرو مشکوک که در بازرسی از آن مبلغ 121 هزار روپیه پاکستانی فاقد مجوزهای قانونی حمل کشف و علاوه بر توقیف خودروی حامل پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
موسی عباسزاده محمودی بیان داشت: شعبه رسیدگی کننده با احضار متهم اقدام به تفهیم اتهام نمود که متهم اقرار صریح به اتهام انتسابی نمود و شعبه بر همین اساس و با توجه به سایر اوراق ، محتویات و گزارشات موجود در پرونده متخلف را علاوه بر ضبط ارز مکشوفه به میزان 38 میلیون و 720 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
کشف 8 هزار سوخت قاچاق در زاهدان
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به گزارشات دریافتی، ماموران پلیس آگاهی زاهدان محل دپوی سوخت قاچاق را در بازرسی از یک چهاردیواری کشف کردند.
حسن حاجی نژاد افزود: در این بازرسی 8 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و همچنین 3 هزار لیتر به علت پاره کردن ظروف هدر رفت که در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی اظهار کرد: شعبه اقدامات لازم برای رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد که با احضار متهم، موضوع قاچاق سوخت به میزان 8 هزار لیتر و اتلاف 3 هزار لیتر سوخت به وی تفهیم شد و متهم هم به انجام تخلف اقرار کرد.
حاجی نژاد ادامه داد: با استناد به مواد قانونی شعبه اقدام به صدور رای کرد و متخلف به پرداخت 148 میلیون و 984 هزار ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم و سوخت های مکشوفه به همراه ظروف خالی به نفع دولت ضبط شد.
وی عنوان کرد: شعبه درباره مخزن زیرزمینی تعبیه شده در کف محل دپو با رعایت جمیع جوانب فنی حکم به تخریب صادر کرد.
تنباکوهایی که به مقصد نرسید
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر گفت: مأمورین انتظامی در حین گشت زنی در محور مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از یک دستگاه خودروی اتوبوس مقدار 1800 بسته کالای قاچاق از نوه تنباکوی خارجی کشف نمودند.
مهدی کیخا اظهار داشت : متهم پس از حضور در شعبه عنوان داشت اتهام وارده را قبول دارم و کالاها را از بم به ایرانشهر آورده بودم.
وی بیان نمود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته و همچنین محرز بودن حمل کالا بصورت غیر قانونی از مسیر بندرعباس به ایرانشهر و اقرار صریح متهم ، شعبه متخلف را علاوه بر ضبط تنباکوهای مکشوفه به میزان 50 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
کیخا در ادامه از کشف 4 عدد تلویزیون که بصورت غیر قانونی در حال حمل بود خبرداد و در اینخصوص گفت : با توجه به مشکوک شدن مأمورین انتظامی به یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بازدید از آن تعداد 4 دستگاه تلویزیون به ظن قاچاق کشف شد
رئیس تعزیرات حکومتی ایرانشهر افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به محرز بودن قاچاق کالا رأی برمحکومیت 40 میلیون ریالی متخلف و ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت صادر کرد.
کشف 72 رأس گوسفند قاچاق و محکومیت 160 میلیونی متخلف
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی زاهدان 72 رأس گوسفند فاقد پلاک گوشی را از یک دستگاه خودرو کامیون کشف کردند که در این رابطه پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
حسن حاجی نژاد افزود: اقدامات اولیه مربوط به رسیدگی پرونده توسط شعبه آغاز و با توجه به استعلام از اداره دامپزشکی مشخص شد شماره پلاک های مندرج بر روی مجوز جعلی بوده و با توجه به استعلام از گمرک ارزش دام های مکشوفه 144 میلیون و 873 هزار ریال اعلام شد که با احضار راننده کامیون، مباشرت در قاچاق دام های توقیفی و حمل دام های قاچاق به متهم تفهیم شد.
وی اظهار کرد: متهم مالک دام ها را فرد دیگری ساکن یکی از استان های همجوار معرفی کرد که با پیگیری های صورت گرفته و احضار شخص معرفی شده اتهام مباشرت در قاچاق گوسفندهای مکشوفه به وی تفهیم و از او نیز تحقیق شد.
حاجی نژاد ادامه داد: این فرد مالکیت دام ها را قبول کرد و به دلیل اینکه هیچ مدرکی برای اثبات حمل قانونی دام ها نداشت، شعبه با توجه به اظهارات متناقض متهم و محرز بودن قاچاق دام، متخلف را از حیث مباشرت در قاچاق 72 رأس گوسفند طبق قانون به پرداخت 160 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد و دام های مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد.
این مسئول افزود: شعبه نیز با توجه به دفاعیات و فقدان دلایل کافی برای اتهامات انتسابی به راننده کامیون برای وی قرار منع تعقیب صادر کرد.

کشف 11 هزار سوخت قاچاق در شهرستان زاهدان
رئیس شعبه ویژه گلوگاهی اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : با توجه به گزارش مأمورین انتظامی مبنی بر کشف مقدار 11 هزار لیتر سوخت از نوع نفتگاز از یک دستگاه خودروی تانکر در سطح شهرستان زاهدان پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت رسیدگی قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
مرتضی بزی بیان داشت : پس از ثبت پرونده و شروع اقدامات مربوط به رسیدگی متهم احضار و مباشرت در قاچاق سوخت تفهیم گردید که متهم نسبت به تخلف صورت گرفته اقرار نمود.
وی افزود : شعبه با توجه به استعلامات صورت گرفته و اظهارات متهم و همچنین اوراق و محتویات پرونده متخلف را علاوه بر ضبط سوخت های مکشوفه به میزان 151 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425980