۰
در گردهمایی علمای شیعه و سنی سرباز عنوان شد؛

جامعه اسلامی برای اتحاد نیازمند هم اندیشی است/ توهین کنندگان به مقدسات شیعه و سنی، دشمنان اسلام هستند

در آستانه ی هفته وحدت هفدهمین گردهمایی جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعات و مدیران مدارس دینی اهل سنت شهرستان سرباز برگزار شد.
هفدهمین گردهمایی علمای شیعه و سنی سرباز برگزار شد+تصاویر
هفدهمین گردهمایی علمای شیعه و سنی سرباز برگزار شد+تصاویر
به گزارش پاپایا، پیش از ظهر امروز شنبه، هفدهمین گردهمایی جمعی از علما،  ائمه جمعه و جماعات و مدیران مدارس دینی اهل سنت شهرستان سرباز با حضور پرشور علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی راسک برگزار شد .
 
در این مراسم معنوی آیت الله سلیمانی با برشمردن برکات و فیوضات معنوی میلاد پراز نور و برکت حضرت محمد(ص) وحدت و همدلی را رمز پیروزی و موفقیت مسلمین خواند و اظهار داشت: اتحاد مثال زدنیه مردم مسلمان شیعه و سنی در جای جای کشور اسلامی ایران بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان همواره موجب خنثی شدن شیطنت ها و هجمه های توطئه برانگیز دشمنان گشته است و در راه تحقق این موضوع همواره نقش علما و روحانیون بسیار مهم و خطیر بوده است . 
وی افزود: ما علم علما را به عنوان سرمایه اسلام می شناسیم  و وظیفه ما به عنوان یک روحانی این است که باید این نگاه و نگرش را در مردم نیز تقویت کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با اشاره به وضعیت موجود در جوامع مسلمان و جنایات گروه های تکفیری و افراطی در جهان اسلام، بیان کرد: فقر، گرسنگی، توطئه ها و تبلیغات دشمنان، اسلام هراسی و همچنین اتهاماتی که غرب به مسلمانان مانند تروریسم و خشونت می زند از جمله مشکلاتی است که جامعه اسلامی با آنها مواجهه است و راه برون رفت از این مشکلات و تخریب مسلمین تنها این است که علمای مذاهب مختلف، تلاش کنند تا از اینگونه تبلیغات سوء دشمن خلاصی یابند.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی برای اتحاد نیازمند هم اندیشی است و باید مردم را از این حقیقت آگاه کنیم که هیچ گاه وحدت به معنای شیعه شدن اهل سنت و یا بالعکس آن نبوده و نیست  بلکه معنای وحدت احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر است.
  
سلیمانی در پایان با تاکید بر اینکه توهین کنندگان به مقدسات شیعه و سنی، دشمنان اسلام و کافر هستند، تصریح کرد: برخی از روی جهل و افراطی گری به مقدسات شیعه و سنی توهین می کنند در حالیکه رهبری انقلاب فرمودند " کسی که خود را شیعه یا سنی می داند ولی به مقدسات یکدیگر توهین می کنند شیعه و سنی واقعی نیست" و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری توهین به مقدسات یکدیگر نه تنها گناه بوده بلکه فرد توهین کننده از دین اسلام نیز خارج شده و دشمن مسلمین است.
 
لازم به ذکر است در این همایش چهار ساعته ائمه جمعه اهل سنت و تشیع  شهرستان سرباز پیرامون مسائل مختلف روز منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان نماز وحدت را به جماعت اقامه کردند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 426473