۰

رفع تصرف2700هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان/ بازگشت بیش از 2 هزار میلیارد ریال به بیت‌المال

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2هزار و 700هکتار از اراضی ملی استان توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.
بیت‌المال
اراضی ملی
رفع تصرف
بیت‌المال اراضی ملی رفع تصرف
به گزارش پاپایا؛ عبدالباسط پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون در این خصوص افزود: این میزان از اراضی ملی در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ حفاظت و بهره‌برداری مبنی بر رفع تصرف از زمین‌های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری مستمر مأموران انتظامی و مراجع قضایی رفع تصرف شده و به انفال عمومی بازگردانده شده است.
وی ادامه داد: ارزش ریالی این میزان از اراضی بالغ بر 2هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خاطر نشان کرد: روند رفع تصرفات با شدت و قوت ادامه خواهد داشت و به زودی اقدامات جدید این یگان اطلاع رسانی می شود.
پاکزاد با تأکید بر ضرورت برخورد شدید با متصرفان اراضی ملی، خاطرنشان کرد: شماره تماس 1504یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آماده‌ی دریافت هرگونه گزارش و انتقادات و پیشنهادهای مردم است.
این مقام مسئول با اشاره به مشکلات موجود در بخش یگان حفاظت این اداره کل، اظهار کرد: از ابتدای امسال به دلیل نبود اعتبارت، قرقبان در استان نداشتیم و یک چند مدت به طورت حجمی قراردادها با افراد بسته شده است.
وی اظهار کرد: درحال حاضر نیروهای کادر یگان حفاظت کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را انجام می دهند که با توجه به پراکندگی و وسعت عرصه ها و کمبود نیرو، این کار بسیار سخت و دشوار است.
وی خاطر نشان کرد: از حدود دوسال گذشته این اداره کل اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای اهالی مناطق مختلف و تشکیل و سازماندهی گروه های مردمی و تجهیز این گروه ها به  اقلام مورد نیاز به مثل بیل، آتش کوب و ... در مواقع ضروری کرده است.
این مسئول تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید در راستای تخصیص اعتبارات یگان حفاظت این اداره کل بیش از پیش توجه داشته باشند تا بتوان از عرصه های منابع طبیعی حفاظت کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426636