۰
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سرباز؛

باورهای روشن دینی چراغ راه زندگی کودکان/ ضرورت آشنایی گلهای بهشت با عطر قرآن

رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سرباز گفت: اگر زندگی فرزندانمان که گلهای از باغ بهشت هستند به عطر و بوی قرآن معطر شوند این آیات نورانی در روح و قلبشان نفوذ و اخلاق قرآنی در آنها نهادینه و سبک زندگی اسلامی را پیش خواهند گرفت.
باورهای روشن دینی چراغ راه زندگی کودکان/ ضرورت آشنایی گلهای بهشت با عطر قرآن
باورهای روشن دینی چراغ راه زندگی کودکان/ ضرورت آشنایی گلهای بهشت با عطر قرآن
حجت‌الاسلام علی بامری در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به برگزاری آزمون پایانی حفظ و روخوانی قرآن کریم در شهرستان سرباز، اظهار داشت: این دوره‌ها ویژه کودکان و نوجوانان پسر بوده که از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز و طی دو ماه با حضور پرشور قرآن‌آموزان شیعه و اهل سنت برگزار شد.
وی افزود: آزمون پایانی این دوره‌های آموزش صبح امروز در شهرستان سرباز برگزار شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سرباز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم علاوه بر ایجاد بستر انس با قرآن کریم، فراهم نمودن مقدمات لازم جهت آموزش های تخصصی در سطوح بالاتر می باشد زیرا در نهایت افرادی که در این دوره شرکت می کنند ، قادر خواهند بود علاوه بر آشنایی کامل با قواعد روخوانی و روانخوانی ، مهارت لازم را در خواندن صحیح و روان قرآن کریم و همچنین حفظ آن نیز کسب کنند.
وی با گلایه از اینکه گاهی والدین نسبت به آشنایی فرزندانشان با قرآن بی تفاوتند، بیان کرد: دوره‌های آموزش قرآن و همچنین محافل قرآنی محیطی فراهم می‌کنند تا نوجوانان به سمت کلام الهی جذب شوند.
حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده اثر دارد، پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوانان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان است و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از پدر و مادر است.
وی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان قرآنی اعتقاد دارند که آشنایی با باورهای دینی راه زندگی کودکان را روشن می کند، تصریح کرد: اگر زندگی فرزندانمان که گلهای از باغ بهشت هستند به عطر و بوی قرآن معطر شوند این آیات نورانی در روح و قلبشان نفوذ و اخلاق قرآنی در آنها نهادینه و سبک زندگی اسلامی را پیش خواهند گرفت.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 427499