۰
نگاهی به جاذبه های گردشگری شهرستان سرباز؛

شهرستان سرباز ماشین زمانی به دوره رنسانس/ سفری به اعماق تاریخ و دره کورکودیل ها

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز گفت: روستای ترند با معماری کاملا سنگی می تواند برای بازدیدکنندگان همانند ماشین زمانی به دوره رنسانس باشد.
شهرستان سرباز ماشین زمانی به دوره رنسانس/ سفری به اعماق تاریخ و دره کورکودیل ها
شهرستان سرباز ماشین زمانی به دوره رنسانس/ سفری به اعماق تاریخ و دره کورکودیل ها
به گزارش پاپایا، شهرستان سرباز با طبیعت سرسبز و چهار فصل، با معماری بکر سنگی، تنها زیستگاه گاندو، به همراه مردم خونگرم و مهمان نواز  و قلعه سرباز و ده ها اثر و جاذبه تاریخی و طبیعی‌اش، امسال هم مثل هر سال، پذیرای مسافران نوروزی است.
در همین رابطه خلیل نبات زئی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به مناطق خاص گردشگری شهرستان سرباز، اظهار داشت: گذشته موزه شهرستان سرباز با هدف معرفی و نمایش آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری و فرهنگی منطقه در محل ساختمان قدیمی پست شهر کلات دایر شد.
وی افزود: گردشگران میتوانند با بازدید از این موزه که در آن 40 شیء تاریخی کشف شده مربوط به دوره های پیش از میلاد از محوطه های باستانی بلوچستان، اشیا مردم شناسی، آثار صنایع دستی زنان و مردان بلوچ و تصاویری از جاذبه های دیدنی و گردشگری و آثار اهدایی مردمان فرهنگ مدار سرباز قراردارد علاوه با آشناشدن با فرهنگ و رسوم مردم این منطقه، اطلاعات خوبی هم نسبت به گذشته استان سیستان و بلوچستان کسب کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه اداره قدیم پست سرباز یکی از آثار شاخص این شهرستان است، گفت: این ساختمان در زمان پهلوی دوم ساخته شده که بعد از پی گیریهای لازم از سوی میراث فرهنگی قسمتی از آن در سال 1392 بازسازی و به عنوان موزه محلی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افرادی که درگذشته به شهرستان سرباز سفر کرده اند به خوبی می دانند که این شهرستان دارای مناطق و مناظر بسیار زیبای طبیعی و آثار تاریخی و باستانی فراوانی است که برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.
نبات زئی از جمله مناطق دیدنی و تماشایی شهرستان سرباز را کوه روک در بخش پارود واقع در شمال روستای بریسک عنوان کرد و گفت: در محدوده این کوه دره ای بسیار زیبا به طول 20 کیلومتر با آبشارهای طبیعی و مناظر چشم نواز وجود دارد که تماشای آن خاطره ای ماندگار را در ذهن هر رهگذر و مسافری که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده ثبت می کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان سرباز دارای بیش از 750 روستای بزرگ و کوچک است که بعضی از این روستاها ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی دارند به گونه ای که روستای ترند با معماری کاملا سنگی می تواند برای بازدیدکنندگان همانند ماشین  زمانی به دوره رنسانس باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: هندوستان کوچک ایران بهترین مکان برای طبیعت گردان و دوستداران آثار تاریخی است تا هر دوی این شگفتی ها را درکنار هم تجربه کنند.
وی در پایان با بیان این مطلب که قرار گرفتن خانه های مردم روستایی در حاشیه رودخانه ها و دره ها و باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در کنار هم جلوه ای از زیباییهای خالق بی همتا را در این منطقه ترسیم کرده است، تصریح کرد: دره سرسبز و رودخانه همیشه جاری سرباز را میتوان به معنای واقعی کلمه  شگفتی طبیعت این منطقه بشمار می روند که آدمی را مجذوب زیبایی خود می کنند.
 
  انتهای پیام//

کد مطلب: 427544