۰

طبیعت زیبای سرباز جذاب و دیدنی برای گردشگران

طبیعت بکر بسیار زیبای شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان برای هر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی جذاب و دیدنی است.
طبیعت زیبای سرباز جذاب و دیدنی برای گردشگران
طبیعت زیبای سرباز جذاب و دیدنی برای گردشگران
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز درگفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: بیش از 750 روستای بزرگ و کوچک با طبیعت زیبا و دیدنی در سرباز وجود دارد که برخی از این روستاها دارای ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی پلکانی در دامنه های کوه و همجوار رودخانه هستند که به جذابیت آنها افزوده شده است.
خلیل نبات زئی افزود: برخی روستاها دارای طبیعت خاصی از لحاظ کشاورزی هستند که به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: شهرستان سرباز دارای مردمانی مهربان ومهمان نواز است و همانند سایر مردمان نقاط مختلف استان سیستان وبلوچستان دارای خصلت مهمان نوازی و میارجلی و امانتداری هستند.
وی رودخانه سرسبز و پرآب سرباز را یکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، آثاری قدیمی با قدمتی دیرینه مانند قلعه ها، محوطه های تاریخی، سنگ نگارهای روستای کجوم وجود دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز بیان کرد: قلعه سرباز و مساجد خشتی و گلی در اکثر روستاهای شهرستان از جاذبه های تاریخی این منطقه است.
وی افزود: شهرستان سرباز دارای هنر و هنرمندانی در رشته های سوزن دوزی، حصیربافی، سفالگری و زیور آلات سنتی است که هر یک از آنها را می توان به عنوان سوغات هدیه برد.
نبات زئی منطقه گردشگری 'کوه روک' در شهرستان سرباز را یکی از مناطق بسیار زیبا ودیدنی عنوان کرد که در بخش پارود و در پنج کیلومتری شمال روستای بریسک در مسیر جاده پشامگ قرار دارد.
وی ادامه داد: در این منطقه دره ای به طول 20 کیلومتر وجود دارد که دارای آبشار های بسیار زیبا با ارتفاع بیش از 20 متر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرباز تولید ترشیجات انبه و لیمو را از دیگر جاذبه ها این منطقه عنوان کرد و افزود: روستای پیردان در مسیر راسک به ایرانشهر بهترین محل برای عرضه این محصولات است.
وی ادامه داد: تمامی امکانات و مناطق تفریحی و تاریخی برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان سرباز آماده شده است.
این مسئول گفت: قلعه سرباز با قدمتی بیش از 700 سال یکی از اثار تاریخی شهرستان سرباز است که در بخش سرباز و شهر کلات قرار دارد.
وی تصریح کرد: این قلعه بر بلندای تپه ای در وسط شهر سرباز کلات قرار دارد که محل حکمرانی حاکمانی همچون بارکزئی بوده است.
خلیل نبات زئی منطقه گردشگری 'کرای کور' در بخش پارود شهرستان سرباز را یکی دیگر از مناطق دیدنی و زیبا این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: گردشگران می توانند با طی 15 کیلومتر مسیر جاده پشامک بخش پارود به جاذبه های زیبا و طبیعت عالی روستای کرای کور برسند.
وی اداره پست قدیم سرباز را یکی از اثار شاخص این شهرستان عنوان کرد و افزود: این اثر در زمان پهلوی دوم ساخته شده که بعد از پی گیریهای لازم از طرف میراث فرهنگی قسمتی از ان در سال 1392 باز سازی و بعنوان موزه محلی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
انتهای پیام /*
کد مطلب: 427546