۰
گزارشی از صدای پای بهار در جنوب شرق کشور؛

سرباز، شهرستانی با شگفتی‌های بی نظیر/هندوستان کوچک محلی رویایی برای گردشگران

در حالی که بسیاری از نقاط کشور با بارش برف سپید پوش شده، رویش گل‌های کاغذی در شهرستان سرباز رنگ و بویی بهاری به این منطقه بخشیده است.
سرباز، شهرستانی با شگفتی‌های بی نظیر/هندوستان کوچک محلی رویایی برای گردشگران
سرباز، شهرستانی با شگفتی‌های بی نظیر/هندوستان کوچک محلی رویایی برای گردشگران
به گزارش پاپایا، در حالی که در بسیاری از نقاط کشور زمستان زود هنگام از راه رسیده و برف زمین ها را سپید پوش کرده است سفیدی برف و سردی هوا در شهرستان سرباز جای خود را به گلهای رنگارنگ کاغذی و نسیم بهاری داده است به گونه ای که با گشت و گذری در خیابان های شهرها و روستاهای این شهرستان به وضوح می توان دید که بیش از 90درصد از شهروندان سربازی بهتر از هر گل فروشی درب منازلشان را با گلهای کاغذی تزئین کرده اند.
در این روزها که برف و سرما نقاط زیادی از کشور را فرا گرفته، برخی مناطق شهرستان های سرباز ، ایرانشهر و چابهار در جنوبی سیستان و بلوچستان از جمله نقاطی است که ساکنان آن رد پای بهار را به خوبی میتوانن ببینند، گویا نسیمی بهاری در این مناطق وزیدن گرفته و جای جای آن را با گلهایی بهشتی تزئین کرده است.
 


سرباز، شهرستانی با طبیعتی رویایی
در همین رابطه حمید محمد زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه شهرستان  به علت آب و هوای گرم و معتدل یکی از زیستگاه های اصلی گل کاغذی در ایران است، گفت: این گل به نور خورشید زیادی نیاز دارد و در واقع بومی کشورهای برزیل و پرو بوده که به دلیل آب و هوای خاص شهرستان سرباز در پاییز و زمستان و درست در سردترین روزهای سال که همه جای کشور را برف و سرما فرا گرفته با گلبرگ‌های رنگین خود جلوه ای خاص به منطقه جنوب شرق کشور بخشیده است.
وی با اشاره به برخی خصوصیات گل‌های کاغذی، افزود: این درختچه  زیبا با شاخه های رونده و برگ‌های متقابل دارای گونه های مختلف و گوناگونی است تاجایی که حتی میتوان آن را با رنگ‌های سفید شیری، زرد، صورتی ، قرمز و بنفش در مناطق مختلف شهرستان سرباز یافت وهمین زیبایی خیره کننده نیز موجب شده تا گل‌های کاغذی به محبوب ترین گیاهان زینتی این شهرستان تبدیل شده و مردم منطقه خانه های خود را با آنها زینت دهند.
این کارشناس منابع طبیعی با اشاره به اینکه طبیعت ایران مثال زدنی و زیباست، بیان کرد: در این روزها که برف و سرما نقاط زیادی از کشور را فرا گرفته مردم ایران میتواند با سفر به سمت جنوب سیستان و بلوچستان رد پای بهار را احساس کنند.
وی ادامه داد: باید گفت ایران تنها کشوری است که هیچ گاه بهار در آن پایان ندارد و اگر در هر زمان از سال به هر منطقه آن سفر کنید شاهد فصلی خاص خواهید بود به گونه ای که برخی کارشناسان معتقدند ایران در چند سال آینده به هدف اول گردشگری در دنیا تبدیل خواهد شد.
محمد زاده با تاکید بر اینکه هوای شهرستان سرباز در اوج زمستان بهاری است، تصریح کرد: خانواده هایی که می خواهند از هوای بهاری و طبیعتی زیبا بهره مند شوند می توانند در پاییز و زمستان هم با سفر به هندوستان کوچک، اوقات خوشی را در شهرستان سرباز سپری کنند.
 


سرباز سرشار از شگفتی هاست
یکی از شهروندان شهرستان سرباز نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه هندوستان کوچک سرشار از شگفتی‌هاست، خاطرنشان کرد: آب و هوای خاص این شهرستان باعث شده تا در هیچ زمانی از سال دمای هوا به زیر 20درجه سانتیگراد نرسد.
وی ادامه داد: هوای معتدل سرباز موجب شده تا به این شهرستان لقب گلخانه طبیعی ایران و هندوستان کوچک ایران داده شود.
محمد رحیمی طبیعت بی نظیر و آثار باستانی شهرستان سرباز را بهترین عامل برای جذب گردشگران دانست و گفت: اگر کمی در این باره تبلیغ شود و دولت نیز از بخش گردشگری منطقه حمایت کند در آینده نزدیک سرباز به قطب گردشگری استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور تبدیل خواهد شد.
 
 
 انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428767