۰

سیکورسکی بوئینگ؛ فناوری X2 در خدمت پرواز عمودی

لاکهید مارتین با انتشار ویدئو جدیدی از بالابرنده عمودی آینده به نام سیکورسکی بوئینگ نگاهی اجمالی به روتورکرفت های رزمی در آینده انداخت. سیکورسکی بوئینگ براساس تکنولوژی x2 است و می تواند برای انواع مختلف حمله و یورش به کار گرفته شود.
سیکورسکی بوئینگ؛ فناوری X2 در خدمت پرواز عمودی
سیکورسکی بوئینگ؛ فناوری X2 در خدمت پرواز عمودی
به گزارش پاپایا، به نقل از کلیک، با توسعه بوئینگ و هلیکوپترهای سیکورسکی کمکی توسط لاکهید، انواع مختلف هلیکوپترهای مربوط به حمله و یورش همانند هلیکوپتر X2 ایجاد می شود، x2 رکورد سرعت را در سال ۲۰۱۰ از خود به جا گذاشت.
همانند X2، فرضیه بالابرنده عمودی پرواز با سیم  براساس یک چرخش مقابل و یک سیستم روتور هم محور است که با یک حائل فشار عقب ترکیب شده است، و انرژی همه این ها توسط توربین پیشرفته ای تامین می شود. طبق گفته لاکهید این وسیله می تواند با سرعت ۴۶۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و حتی در ارتفاع ۱۸۰۰ متر و دمای ۳۳ درجه سانتیگراد هم می تواند در هوا معلق بماند. این وسیله ظرفیت ترابری بیشتری در مقایسه با هلیکوپترها را داراست، ولی لاکهید چیزی در مورد مقدار این ظرفیت نگفته است.
بعلاوه تیغه های روتور صلب و تاشو آن باعث می شود که هنگام رهاسازی نیروها و ملزومات، داون واش (انحراف رو به پایین بخاطر جریان هوا توسط تیغه روتور هلیکوپتر) کمتری ایجاد شود، حائل فشاری و چرخ های فعال و بالابرنده ها کنترل شناوری بهتر و مانوری با سرعت کمتر فراهم می کنند و همچنین می توانند شتاب سریع و کاهش سرعت را در پروازهای افقی ایجاد کنند.

همچنین یک کنترل ارتعاشی فعال وجود دارد که باعث می شود هواپیما راحت تر باشد و سر و صدای کمتری ایجاد کند و این خصوصیات برای رها کردن کماندوها در نیمه شب بسیار مناسب است. بالابر عمودی می تواند سلاح های خود را در همه حالت های پرواز حمل کند. برای ماموریت هایی با مسافت طولانی، قابلیت سوخت گیری هوایی دارد.
همه این ها توسط یک بدنه کامپوزیت پوشیده شده است و این وسیله می تواند چهار خدمه و ۱۲ نیروی کاملا بارگذاری شده یا هشت پالت نظامی را حمل کند. برای انواع مختلف حمله و یورش تعداد زیادی سیستم های متداول به کار گرفته می شود، این سیستم ها را طوری طراحی می کنند که قیمت اولیه را کاهش دهند و همچنین بتوانند هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما را در طول دوره استفاده از آن به عهده گیرند.
 
کد مطلب: 427667