۰
کشاورزان در انتظار یاری مسئولین؛

آتش سوزی های پی در پی در 2هکتار از اراضی قصرقند/ شهروندان نگران بروز خسارات جدید + تصاویر

سریال آتش سوزی در سیستان و بلوچستان در سایه کمبود امکانات این روز ها تبدیل به تراژدی بی پایانی شده است که همواره خسارت های زیادی به زمین های کشاورزان وارد می کند.
آتش سوزی های پی در پی در 2هکتار از اراضی قصرقند/ شهروندان نگران بروز خسارات جدید + تصاویر
آتش سوزی های پی در پی در 2هکتار از اراضی قصرقند/ شهروندان نگران بروز خسارات جدید + تصاویر
به گزارش پاپایا، بر اساس گزارش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان شدت گرما در شهرستان های جنوبی این استان تاجایی است که مردم این منطقه از کشورمان صبح را با دمای 43درجه ای آغاز کرده و هر ساعت یک درجه به گرمای هوای این مناطق به خصوص در راسک، نیکشهر، قصرقند و کنارک افزوده می شود.
این در حالی است که موج شدید گرما و خشکسالی های چندساله گذشته در این استان مرزی موجب شده است تا نبود آب کافی برای شرب و کشاورزی در کنار عواملی چون ضعف در امکانات محافظتی، عدم حمایت دولتی از کشاورزان و نبود ایستگاه های آتش نشانی در بسیاری از نقاط روستایی سیستان و بلوچستان، مردم شاهد خشک شدن درختان و آسیب رسیدن به محصولات انبه، گواوا، موز و خرما باشند و حتی در شهرستان های قصرقند و نیکشهر آتش سوزی در نخلستان ها خسارات جدی به شهروندان این استان وارد کرده است.
 
112اصله درخت نخل شهرستان قصرقند در آتش سوخت
در همین رابطه عبدالجلیل پربار در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیش از 2هکتار از نخلستان های قصرقند، اظهار داشت: بر اثر موج شدید گرما در استان سیستان و بلوچستان تاکنون  ۱۱۲ نخل خرما، درخت زیتون، انبه و بیش از ۲ هکتار مزارع یونجه و شبدر در منطقه بگان شهرستان قصرقند در آتش سوخته است.
وی افزود: آتش سوزی  نخیلات شهرستان قصرقند در روز گذشته خسارات فراوانی به مشاورزان این منطقه وارد کرده است.
شهردار قصرقند با بیان این مطلب که آتش سوزی در نخلستان های منطقه بگان با تلاش 2ساعته ماموران آتش نشانی کنترل و خاموش شد، بیان کرد: برای بازگشایی راه یک دستگاه لودر به منطقه اعزام شد تا تیم های آتش نشانی قصرقند بتوانند در کوتاه ترین زمان با آتش مقابله کنند.
وی ادامه داد: شدت گرمای هوا قصرقند موجب بروز خسارات جدی در باغات انبه، خرما و مرکبات شده و دمای بیش از 50درجه ای هوا در کنار مشکلات شبکه برق رسانی شهرستان سبب سوختگی لوازم خانگی و سرمایشی شهروندان شده است.
پربار در پایان با تقدیر از همکاری مردم و جوانان شهرستان برای کنترل آتش، تصریح کرد: با توجه به تداوم موج گرما در استان کشاورزان شهرستان باید بیشتر مواظب باشند و برگهای خشک را از پای درختان میوه جمع آوری کرده و به هیچ عنوان در این ایام از سال در محدوده باغات آتش روشن نکنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428136