۰
همزمان با شب نوزدهم رمضان؛

زمزمه جوشن کبیر و اشک عاشقان در اولین شب قدر/شهرستان سرباز سراسر در حزن و ماتم شد+تصاویر

روزه داران شهرستان سرباز در اولين شب قدر با حضور در مسجد مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک با به جا آوردن اعمال خاص این شب، دعاي جوشن كبير را قرائت كردن و با گذاشتن قرآن بر سر با چشم های اشک بار با خداي خود راز و نياز كردند.
زمزمه جوشن کبیر و اشک عاشقان در اولین شب قدر/شهرستان سرباز سراسر در حزن و ماتم شد+تصاویر
زمزمه جوشن کبیر و اشک عاشقان در اولین شب قدر/شهرستان سرباز سراسر در حزن و ماتم شد+تصاویر
به گزارش پاپایا، بار دیگر ماه بندگی و میهمانی خدا به شب های تعیین سرنوشت رسید، به لیالی قدر که خدا فرموده از هزار ماه بهتر و برتر است. به شبهایی که رحمت پروردگار چون باران بهاری بر سر مومنان باریدن می گیرد و توبه ها پذیرفته می شود.
آری رمضان امسال هم به شب های مغفرت رسید و صدها تن از دوست داران ولایت و روزه داران شهرستان مرزی سرباز خود را به مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) رساندند تا در تنها مسجد شیعیان این منطقه نوای «الغوث الغوث» و «یا رب یا رب» سر داده و همچون سایر عاشقان این سرزمین در شبی که شب استجابت دعا و رقم خوردن سرنوشت بشریت است قرآن بر سر نهاده و بار دیگر عاشقی با پروردگار را زمزمه کنند.
 
از نکات قابل توجه حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان  در این مراسم‌های معنوی بود که طراوت و روح تازه‌ای به نیایش‌های عاشقان مولای متقیان در نخستین شب قدر بخشید و نشان داد که جوانان این مرز و بوم همواره دل در گرو ولایت داشت و عبادت و بندگی را بر هرکاری مقدم میدانند.
 
مردم مومن و دیندار شهرستان سرباز همچون دیگر دوست داران عصمت و طهارت علیه‌السلام، در مراسم احیای شب نوزدهم رمضان قرآن بر سر گرفته و با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر  و برپایی مراسم سینه زنی و عزادارای به مناسبت اولین شب قدر و ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی(ع) به شب زنده داری پرداختند.
 
در این مراسمات مداحان خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام، اشعار و مرثیه‌هایی در غم غربت اول مظلوم عالم، مولی الموحدین و پدر یتیمان جهان سر دادند و حاضرین اشک ماتم ریختند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428217