۰
گزارش پاپایا از دزدانی که روشنایی می برند؛

معتادان خیابانی و دزدان حرفه ای به دنبال طعمه های راحت/ سرقت کابل های برق بازی با جان بیماران است

سرقت کابل‌های شبکه برق در داخل و یا خارج شهرها به یکی از معضلات مهم کشور تبدیل شده است تا جایی که گاهی خسارت‌های ناشی از آن قابل جبران نیست.
معتادان خیابانی و دزدان حرفه ای به دنبال طعمه های راحت/ سرقت کابل های برق بازی با جان بیماران است
معتادان خیابانی و دزدان حرفه ای به دنبال طعمه های راحت/ سرقت کابل های برق بازی با جان بیماران است
به گزارش پاپایا، چند سالی است که سیستان و بلوچستان درگیر مشکلی جدید به نام سرقت کامل های برق و مخابراتی شده و هر هفته گزارش هایی از خاموشی های وسیع شبکه برق و قطع شدن ارتباط مخابراتی مشترکین در خبرگزاری های مختلف منتشر می شود.
سرقت کابل‌های شبکه برق در داخل و یا خارج شهرها به یکی از معضلات مهم کشور تبدیل شده است تا جایی که گاهی خسارت‌های ناشی از آن قابل جبران نیست و میتواند موجب مرگ بیماران و بسیاری دیگر از این گونه مشکلات شود.
به عقیده بسیاری از کارشناسان جامع شناسی، سرقت از اموال عمومي یکی از آسيب هاي مهم اجتماعي است که دلایل انجام آن  جای سوال دارد به طوری که در طول سال هاي اخیر يكي از سرقت هاي بزرگ، پر سود و با ریسک پایین براي سارقان حرفه ای و معتادین خیابانی، سرقت كابل هاي برق و مخابرات بوده است.
متاسفانه با توجه به آمار منتشره در رسانه های مختلف مشخص است که پدیده سرقت کابل های برق در کشور به دلیل افزایش بالای قیمت مس با شیب تند در حال افزایش است و با وجود اینکه این نوع از سرقت درصد خطا بالایی داشته و خطرات بسیار زیاد برای دزدان به ارمغان می آورد اما سارقین ریسک این اقدام را در مقایسه با سود آن می پذیرند.
 
سارق حرفه ای کابل های برق دستگیر شد
در همین رابطه حمید نوری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به دستگيري یکی از سارق کابل های برق در قصرقند، اظهار داشت: در پی طرح چندین فقره شکایت از سوی شهروندان و اداره برق شهرستان با موضوع سرقت کابل های برق، بررسی این مورد به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان قصرقند با گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز این منطقه و بررسی سوایق سارقان سابقه دار موفق به شناسایی این سارقان سابقه دار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند با اشاره به اینکه ماموران پس از تعقیب و مراقبت این سارق حرفه ای را در حال ارتکاب جرم دستگیر کردند، بیان کرد: این مجرم سابقه دار در تحقیقات اولیه پلیسی به 6 فقره سرقت کابل برق اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.
وی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم در شناسایی مجرمان، تصریح کرد: شهروندان عزیز میتوانند در صورت مشاهده هر گونه موارد امنیتی و ناهنجاری اجتماعی از طریق سامانه فوریت های پلیس 110 اطلاع رسانی و پلیس را در برخورد با مجرمان یاری رسانند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428223