۰
کارشناس مسائل سیاسی:

نمایندگان مجلس بایدمطالبه گری کنند/ شفاف سازی اموال وزرا و خانواده آنان خواسته مهم ملت

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه تاکنون نمایندگان به موضوع شفاف سازی اموال وزرا و خانواده درجه اول آنان نپرداخته اند که این مهم باید به خواسته اول آنان به عنوان نماینده ملت ایران تبدیل شود.
نمایندگان مجلس بایدمطالبه گری کنند/ شفاف سازی اموال وزرا و خانواده آنان خواسته مهم ملت
نمایندگان مجلس بایدمطالبه گری کنند/ شفاف سازی اموال وزرا و خانواده آنان خواسته مهم ملت
سلطانعلی میر در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، یا تاکید بر اینکه مطالبه دارایی های وزرا وظیفه قانونی نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: وزرای پیشنهادی دولت هم در صورت رای اعتماد مجلس تبدیل به یکی از مقامات تراز اول کشور تبدیل می شوند و بر اساس قانون مطالبه دارایی های این افراد از وظایف نمایندگان و به واقع تمامی ملت است.
وی افزود: شفاف سازی اموال وزرا و خانواده درجه اول آنان باید اولین خواسته نمایندگان مجلس باشد نه اینکه اول رای اعتماد داده و پس از چند سال به دنبال این موضوع باشیم که فلان وزیر دارایی های خود را از چه راهی کسب کرده و اصلا خانواده وی چه شغلی داند.
این کارشناس مسائل سیاسی با گلایه از اینکه تاکنون نمایندگان به موضوع شفاف سازی اموال وزرا و خانواده درجه اول آنان نپرداخته اند، بیان کرد: متاسفانه تاکنون نه در میان موافقان و نه مخالفان هیچ نماینده ای به موضوعی به این مهمی اشاره نکرده و انگار فراموش شده که وزارت یک فرست برای کسب مال حلال و یا غیر مشروع است و اگر حالا از وزرای پیشنهادی مطالبه ای نشود بی شک در آینده هزینه های بیشتری به نظام تحمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: بنیان گذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره به این نکته تاکید داشتند که باید پست های حکومتی به افرادی داده شود که از میان کاخ نشینان نبوده و به واقع از بطن جامعه و میان افرادی باشند که با درد اجتماع آشنایی داشته باشند نه اینکه هیچ گاه کوچکترین مشکلی را در زندگی تجربه نکرده باشند.
میر با بیان این مطلب که شفاف سازی دارایی های وزرا باید در رای اعتماد اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: ما در کشوری زندگی میکنیم که افرادی چون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهید رجایی ها در آن پرورش یافته اند و در مدت مسئولیت خود حتی یک آجر بر آجر دیگر نگذاشته اند و به واقع همچون فقیر ترین مردم ایران زندگی کرده اند که این مهم باید مورد توجه همگان به خصوص نمایندگان مجلس باشد چراکه این فرهنگ است که شهید رجایی ها را پرورش داده است.
وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان استان سیستان و بلوچستان هم باید همچون دیگر نمایندگان در اقدامات مجلس شریک باشند و  تنها به نظاره گری قانع نباشند چرا که آنان نماینده مردم خود بوده و باید با مطالبه گری از وزرای جدید و قدیم حل مشکلات استان را خواستار باشند.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428458