۰
در کارگروه پیشگیری از سرقت عنوان شد:

اقدام قاطع دستگاه قضا با سارقین اموال عمومی

معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: دادگستری کل استان با قاطعیت در راستای احقاق حقوق عامل و صیانت از اموال بیت المال در چارچوب قوانین با مجرمین برخورد قاطع خواهد کرد.
اقدام قاطع دستگاه قضا با سارقین اموال عمومی
اقدام قاطع دستگاه قضا با سارقین اموال عمومی
به گزارش پاپایا، نخستین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.
محمد علی حمیدیان در این نشست با تشریح ابعاد جرم شناسی سرقت، اظهارداشت: هرچند شگردها، آلات جرم و اموال مسروقه در گذر زمان تغییر شکلی و ماهیتی پیدا می‌کند،  اما همواره مهمترین انگیزه ارتکاب سرقت عوامل اقتصادی می باشد.
معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: حجم گسترده از ظرفیت‌های انتظام و محاکم قضایی معطوف پرونده های سرقت می‌شود و بی گمان با رویکرد پیشگیرانه می‌توان از بخش عمده از سرقت‌های استان کاست.
وی با تاکید بر ضرورت تعامل میان سازمانی در خصوص پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری گفت: خوشبختانه لایحه ارتقای ضریب ایمنی و انتظام منازل و اماکن تجاری تدوین  به زودی عملیاتی می‌گردد.
حمیدیان خاطر نشان کرد: به طور قطع در سال جاری علاوه بر زاهدان دستورالعمل اجرایی ارتقاء ضریب ایمنی و انتظام منازل مسکونی در شهرهای چابهار و ایرانشهر نیز اجرایی میگردد.
معاون رئیس کل دادگستری استان اذعان داشت: جمع آوری  بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه با جدیت و اهتمام ویژه مدنظر قرار دارد و سارقین قطعاً مطمئن باشند که اماکن خاصی را برای فروش اموال مسروقه نخواهند یافت.
وی بیان کرد:  با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی می‌توان از مشارکت های مردمی در امور پیشگیری از سرقت، کاهش گمنامی و ارتقاء رویکردهای وضعی در صیانت از اموال مردمی و حاکمیتی بهره جست.
حمیدیان ادامه داد: طرح های مناسبی نیز در راستای ارتقای تجهیزات فنیدستگاه های خدمات رسان تدوین شده و با همکاری نهادهای امنیتی و  انتظامی به زودی اخلالگران امنیت و سارقین اموال بیت‌المال در تور قضایی گرفته خواهند شد.
معاون رئیس کل دادگستری استان در پایان تصریح کرد: دادگستری کل استان با قاطعیت در راستای احقاق حقوق عامل و صیانت از اموال بیت المال در چارچوب قوانین با مجرمین برخورد قاطع خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428515