۰
فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند:

نجات سه راس بز کوهی از چنگال شکارچی قصرقندی/ انقراض گونه های خاص جانوری در پی طمع صیادان

فرمانده انتظامي شهرستان قصرقند از دستگیری شکارچی غیرمجاز و رهایی سه راس بز کوهی در این زمینه خبر داد.
نجات سه راس بز کوهی از چنگال شکارچی قصرقندی/ انقراض گونه های خاص جانوری در پی طمع صیادان
نجات سه راس بز کوهی از چنگال شکارچی قصرقندی/ انقراض گونه های خاص جانوری در پی طمع صیادان
حمید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به دستگیری یک شکارچی متخلف در شهرستان قصرقند، اظهار داشت: مامورین انتظامی این فرماندهی در راستای اجرای طرح برخورد با شکارچیان غیرمجاز و در پی دریافت خبری مینی بر نگهداری سه راس بز کوهی در یکی از منازل شهری ،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و بلافاصله اکیپی از مامورین پلیس امنیت عمومی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل نگهداری احشام در بازرسی از این مکان سه راس بز کوهی را کشف و در این رابطه یک شکار چی غیر مجاز را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند با اشاره به اینکه احشام کشف شده به محیط بانان تحویل و در طبیعت رها شدند، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
وی با تاکید بر اینکه برخورد پلیس با شکارچیان غیر مجاز جدی و غیر قابل بخشش است، خاطرنشان کرد: اگرچه حفاظت از محیط زیست و حیات وحش برعهده محیط بانان عزیز قرار دارد ولی نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی مقتدر و حامی محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه شکار، صید و قاچاق غیر مجاز حیوانات به شدت با مجرمان برخورد می کند و از هیچ گونه کمک و همکاری با محیط بانان عزیز در بحث حفاظت از حیات وحش دریغ نخواهد کرد.
نوری در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم و برای محافظت از محیط زیست، همیاری عمومی را ضامن سلامتی محیط زیست دانست، تصریح کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش یکی از وظایف مهم و حساس نیروی انتظامی است و شهروندان عزیز نیز میتوانند در این زمینه با پلیس همکاری کنند و درصورت مشاهده و مواجهه با موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428598