۰
در گفت و گو با علمای اهل سنت عنوان شد:

خدمت و مردم‌داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ شهید شوشتری نمونه ای کامل از یک مسئول انقلابی بود

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: به راستی شهید شوشتری نمونه بارزی از صداقت و راستی یک فرد انقلابی بودند و با شهادت در راه وحدت شیعه و سنی، بزرگ ‌ترین پیام آزادی و برابری را در تاریخ بشریت ثبت کرد.
خدمت و مردم‌داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ شهید شوشتری نمونه ای کامل از یک مسئول انقلابی بود
خدمت و مردم‌داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ شهید شوشتری نمونه ای کامل از یک مسئول انقلابی بود
به گزارش پاپایا، شاید کمتر کسی در سیستان و بلوچستان و حتی ایران وجود داشته باشد که 26مرداد ماه 88 را به خاطر نیاورد، روزی که در یک اقدام تروریستی و غیرانسانی جمع کثیری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سران طوایف، قبایل و ریش‌سفیدان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در یک اقدام تروریستی توسط مزدوران آل سعود و آمریکا به شهادت رسیدند.
 در این حمله انتحاری که با حمایت مستقیم آمریکا طرح ریزی شده بود جمعی از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت این استان به همراه سرلشگر شهید نور علی شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور و همچنین سرتیپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان به ملکوت اعلی پیوستند و اسم و یادشان در زمره شهدای وحدت برای همیشه در دل صفحات تاریخ و قلب های مردمان خونگرم این دیار ماندگار شد.
 

 
شهدای وحدت تا ابد در قلب مردم جای دارند
در همین رابطه مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه شهدای وحدت تا ابد در دل و جان مردمان بلوچ جای دارند، اظهار داشت: شهدای وحدت با نثار خون خود به ستارگان فروزان آسمان انقلاب تبدیل شدند چرا که توانستند با شهادت در راه  وحدت شیعه و سنی، بزرگ ‌ترین پیام آزادی و برابری را در تاریخ بشریت ثبت کنند.
وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید نورعلی شوشتری، گفت: این شهید بزرگوار دارای خصوصیات ارزنده زیادی بودند اما اگر بخواهم در یک جمله به مهم‌ترین ویژگی‌های شهید شوشتری اشاره کنم باید صداقت به همراه  محبت در عمل و گفتار این سردار رشید اسلام را به عنوان بالاترین خصوصیت ایشان عنوان کنیم چراکه به راستی  شهید شوشتری نمونه بارزی از صداقت و راستی یک فرد انقلابی بودند و در واقع محبت ویژه‌ای که نسبت به همگان داشتند موجب شد تا در این اندازه در میان همه اقوام محبوب شوند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز افزود: بسیاری از مردم منطقه تصور میکردند که پس از حضور سردار شوشتری در استان شاهد جوی نظامی و خشک خواهیم بود اما به ناگاه همه تصورات قبلی محو شده و بارانی از رحمت و امید در سیستان و بلوچستان باریدن گرفت که نشان دهنده اوج رحمت نظام در برخورد با همه اقوام و مذاهب بود.
وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی سردار شوشتری از همان اولین روزهای حضور در سیستان و بلوچستان بارقه امید را در دل جوانان اهل سنت زنده کرد و موجب شد تا بسیاری از طوایف و بزرگان اهل سنت از این حرکت سردار استقبال کردند و با آن همراه شدند.
 

 
بیمارستان های صحرایی سپاه یادگار ارزشمند شهید شوشتری است
رسولی زاده با اشاره به برخی از اقدامات محرومیت زدایی شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: سردار شوشتری در مدت زمان اندکی که در استان فعالیت داشت به بهترین شکل توانست برای حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان و رفع محرومیت های موجود عمل کند که احداث بیمارستانهای مجهز صحرایی در مناطق محروم بلوچستان از جمله همین اقدامات ناب این شهید بزرگوار است که سالهاست مرهمی  بر دردهای بیماران این منطقه است.
وی اذعان داشت: از آغازین روزهای انقلاب تا به امروز همواره سپاه پاسداران  به دنبال حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم محروم سیستان و بلوچستان بوده و رفع موانع موجود در این منطقه به عنوان اصلی ترین برنامه این نهاد در استان اجرا شده است که بی شک فعالیت های شهید شوشتری را میتوان نمونه ای از این اقدامات دانست.
این عالم برجسته اهل سنت با تاکید بر اینکه دشمنان از وحدت امت هراس دارند، تصریح کرد: دشمنان ملت و انقلاب همواره از وحدت میان شیعه و سنی ترس داشته و آن را سدی در برابر نقشه های خود میبینند و به همین دلیل از هیچ نقشه ای برای نابودی این وحدت فروگذار نیستند، اما خوشبختانه ملت فهیم ایران همواره با بصیرت سیاسی خود تمامی نقشه های آنان را نق بر آب کرده اند.
 

 
شهادت سردار شوشتری اهل سنت را عزادار کرد
مولوی الله داد رئیسی نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان این مطلب که شهادت شهید شوشتری و شهدای وحدت دل اهل سنت را خون کرده و تمامی استان را عزادار کرد، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم محروم سیستان و بلوچستان وقتی دیدند شهید شوشتری با اخلاق نیکو و اقدامات مثبت خود اتحادی ناگسستنی در استان ایجاد کرده است به وحشت افتاده و در یک اقدام غیرانسانی و اسلامی جمع کثیری از بهترین فرزندان انقلاب را به شهادت رساندند.
وی افزود: شهادت شهید شوشتری و دیگر عزیزان همراه این سردار رشید اسلام دل مردم منطقه را خون کرد، چرا که مهمان خانه آنان به دست بدترین شیاطین تاریخ به شهادت رسیده و شیعه و سنی از داشتن چنین همدم و یاری محروم شد.
امام جمعه اهل سنت راسک با تاکید بر اینکه دشمنان با محرومیت زدایی و حل مشکلات منطقه مشکل دارند، بیان کرد: به شهادت رساندن سرداری که تنها به دنبال حل مشکلات مردم منطقه و رفع موانع و محرومیت های موجود بود دست دشمنان ملت هرچه بیشتر برای همگان رو کرده و به تمامی مردم نشان داد که در واقع این گروهک ها تنها به دنبال خونریزی و نابودی تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی هستند.
وی وحدت، امنیت و آبادانی سیستان و بلوچستان را از یادگاری های با ارزش شهید شوشتری دانست و گفت: سردار  شهید شوشتری در مدت کوتاهی که در سیستان و بلوچستان خدمت کرد توانست  شناخت خوبی  از مردم بلوچ منطقه کسب کرده و امنیت پایداری را در استان پهناور سیستان و بلوچستان هدیه کند.
رئیسی اذعان داشت: طرح خوب شهید شوشتری در بومی سازی امنیت و سپردن حفاظت از مرزها به دست جوانان غیرتمند و طوایف بلوچ، علاوه بر اینکه موجب رشد چشمگیر امنیت و اشتغال در منطقه شد به دشمنان و یاوه گویان خارجی و داخلی ثابت کرد که وحدت شیعه و سنی همواره در کشور ماندگار خواهد بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شیعه و اهل سنت به یک اندازه اعتماد داشته و توجه میکند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مهر و محبت شهید شوشتری نسبت به مردم استان نمونه بارزی از رحمت اسلامی است، تصریح کرد: شهید شوشتری ثابت کرد که رحمت اسلامی و توجه به همه اقوام در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک اندازه بوده و همواره این مهم مورد در جای جای کشور رعایت می شود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428628