۰
امام جمعه شهرستان نیکشهر:

دشمنان به دنبال نابودی فطرت جوانان ایرانی/حیا عنصر کلیدی جامعه اسلامی است

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: درحال حاظر دشمنان به صورت مستقیم فطرت انسان هوشمند را نشانه گرفته‌اند که این اولین قدم آنها برای نابودی دینداری است.
دشمنان به دنبال نابودی فطرت جوانان ایرانی/حیا عنصر کلیدی جامعه اسلامی است
دشمنان به دنبال نابودی فطرت جوانان ایرانی/حیا عنصر کلیدی جامعه اسلامی است
به گزارش پاپایا، با هدف آشنایی نسل جوان با معارف دینی و انقلابی، همایش "تربیت و تکامل هدف نظام هستی"  در جوار حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان نیکشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در این همایش با اشاره بر لزوم مواظبت انسان مومن از هر چیز با ارزشی که ممکن است در دست نااهلان قرار گیرد، اظهار داشت: برای عدم دسترسی نااهلان به خاک وطن، ناموس، دین، فرهنگ و بسیاری از چیزهایی که برای ما با ارزش است باید با تمام قدرت تلاش کنیم چراکه درحال حاظر دشمنان به صورت مستقیم فطرت انسان هوشمند را نشانه گرفته‌اند که این اولین قدم آنها برای نابودی دینداری است.
وی افزود: اگر مباحث کاربردی مثل نماز و حجاب در قالبی نو و بی‌پیرایه به مخاطبان جوان و هوشمند در قالب روش پرسش و پاسخ که خود باعث روشن شدن هر چه بهتر مطالب می شود، عرضه شود بی شک کسی در برابر آن مخالفتی نداشته و نخواهد داشت.
امام جمعه شهرستان نیکشهر با اشاره به اینکه کمال آدمی در پرتو زندگی جمعی تحقق یافتنی است، عنوان کرد: نگاه مکتب اسلام این است که انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده و همه چیز برای حرکت او به سوی کمال و سعادت فراهم شده است فقط باید به آن توجه کرده و به سوی آن حرکت کند.
وی ادامه داد: وقتی در دنیا آدمی اسیر وسوسه‌های شیطانی و شهوت شود بی شک حیات اخروی او نیز تباه شده و این فرد در دنیا و آخرت دچار خسارتی جبران‌ناپذیر خواهد شد.
لطفیان سرگزی القاء مرموزانه فرهنگ غربی به جای فرهنگ اصیل دینی را اقدامی شیطانی توصیف کرد و گفت: ما نباید تحت تأثیر محیط باشیم، بلکه باید بر محیط تأثیر بگذاریم.
وی در پایان با تفسیر آیه ۲۵ سوره قصص و با بیان اینکه حیا یکی از ویژگی بارز دختران شعیب در مواجهه با حضرت موسی(ع) بود، تصریح کرد: عفت معنایی وسیع‌تر از حجاب و پوشش دارد؛ ایمان در کنار عمل صالح عامل رشد و تعالی انسان است که این مهم باید مورد توجه ویژه جوانان و نوجوانان امروز جامعه قرار گیرد و شبکه های اجتماعی محلی برای گسترش بی حیایی نشود.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428684