۰
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

منبرها، جای طرح اختلافات فقهی نیست /وحدت ملت ایران مثال زدنی است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: بعضی از مسائل فقهی و فکری که در مورد آن‌ها نظریه‌های متفاوتی وجود دارد نباید بر منابر مطرح شوند، چراکه جای طرح چنین مسائلی تنها در کلاس‌های درس و محیط‌های علمی است.
منبرها، جای طرح اختلافات فقهی نیست /وحدت ملت ایران مثال زدنی است
منبرها، جای طرح اختلافات فقهی نیست /وحدت ملت ایران مثال زدنی است
به گزارش خبرنگار پاپایا، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، در جمع مردم راسک، با تاکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان مثال زدنی است، اظهار داشت: بحمدالله امروز در استان شاهد امنیت خوبی هستیم و تمامی اقشار نیز بر اهمیت وحدت و امنیت آگاه کاملی دارند و میدانند که تا وقتی وحدت در جامعه حکمفرما باشد دشمن نمی ‌تواند نقشه‌های خود را عملی کند.
وی ادامه داد: وحدت علمای ما نیز امروزه بسیار عمیق است، علما هیچ اختلافی با یکدیگر نداشته و در واقع یک پیکر واحد هستند که این مهم نتیجه لطف پروردگار و دعاهای علمای بزرگی است که در این سرزمین خدمت کرده‌‌اند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر اینکه باید از طرح مسائل اختلافی در منبرها پرهیز شود، بیان کرد: منبرها جای طرح اختلافات فقهی نیست؛ بعضی از مسائل فقهی و فکری که در مورد آن‌ها نظریه‌های متفاوتی وجود دارد نباید بر منابر مطرح شوند، چراکه جای طرح چنین مسائلی تنها در کلاس‌های درس و محیط‌های علمی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان نیاز به مرز دارند، اظهار کرد: مردم استان سال‌هاست که از طریق مرز، امرار معاش می‌کنند، مرزها و تبادلات مرزی بهترین فرصت و پتانسیل برای کشور و مردم به‌شمار می‌روند.
اسماعیل‌زهی تصریح کرد: در استان ما کارگاه و کارخانه‌ای وجود ندارد؛ باید برای معیشت و درآمد مردم چاره‌ای اندیشیده شود، امیدواریم مرزها بازگشایی و مبادلات مرزی توسط مرزنشینان آغاز شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: ممانعت از تجارت کالاهای مشروع در مرزها، جلوی قاچاق را نمی‌گیرد، بلکه ممکن است به ترویج معامله مواد مخدر نیز کمک کند.
 
کد مطلب: 428724