۰

شبکه های ماهواره ای،سمومی که به آهستگی وارد رگ های زندگی مان می شوند!

کافیست برای یکبار هم که شده از روی پشت بام خانه هایتان به شهری که در آن زندگی می کنید نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید دشمن چگونه در اطرافتان کمین کرده و ارزش ها و آرمان هایمان را نشانه گرفته است.
س
س
به گزارش پاپایا،به نقل از دادمردان، کافیست برای یکبار هم که شده از روی پشت بام خانه هایتان به شهری که در آن زندگی می کنید نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید دشمن چگونه در اطرافتان کمین کرده و ارزش ها و آرمان هایمان را نشانه گرفته است.
در اولین دید شاید چیزی که باعث تعجب و حیرتمان شود وجود بشقاب های ماهواره ای بر روی بام های خانه هایمان باشد که از دور دست ها خود نمایی می کند. آری! وجود دیش های ماهواره ای واقعیتی را گوشزد می کند که نشان از نفوذ دشمن در درون خانه هایمان دارد که امروز بدون هیچ محدودیتی بسیاری از افراد جامعه در حال تماشای بیش از۱۵۰نوع شبکه فارسی زبان هستند و این مهم سبب شده تا حریم های خانوادگی شکسته شود و فرزندان نیز با دیدن این گونه تصاویر که مناسب سن و سالشان نیست به فکر فرو روند.
با پیشرفت در عرصه ارتباطات امروز شاهد هستیم که اکثر کودکان با سن کمی که دارند با انواع رسانه های گروهی همچون ماهواره، تلویزیون و اینترنت بزرگ می شوند و الگوی زندگی خود را از آن می گیرند. شبکه هایی که ۲۴ ساعت شبانه روز را به پخش سریال های مبتذل با مضامینی برخلاف دستورات اسلام می پردازد و برای جذب کردن مخاطب ایرانی به سمت خود در مناسبت های ملی ومذهبی اقدام به پخش اذان یا صوت های مذهبی می کنند که این یک روند سیاستی آنان در نفوذ کردن بین افراد جامعه است و جالب است که قبل و بعد زمان پخش اذان هیچ رنگ و بویی از اسلام در این بین دیده نمی شود.
طبق آخرین آمار سایت های معتبر مربوط به صنعت ماهواره می توان گفت که امروزه حدود ۹۰ ماهواره در جهان فعالیت می کنند که این تعداد ماهواره امواج حدود ۷هزار شبکه تلویزیونی را ارسال می کنند. از بین این ۹۰ ماهواره امواج حدود ۳۰ تا ۳۵ ماهواره آسمان کشورمان را پوشش می دهد.
در این زمینه خبرنگارما با سرگرد مهدی عمرانی «کارشناس ارشد جامعه شناسی» به گفت و گو می پردازد که در ادامه می خوانید.
کارشناس ارشد جامعه شناسی در گفت و گو با دادمردان در خصوص برنامه های موجود که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود، اظهار داشت: از آنجایی که تلویزیون یکی از مهم‌ترین ابزارهای تعلیم و تربیت در جامعه محسوب می شود و برنامه‌های آن چه خوب و چه بد در روح و روان افراد علی الخصوص فرزندان تاثیر می‌گذارد نیاز است که والدین اجازه ندهند که فرزندانشان برنامه های خشونت آمیز و نامناسب را ببینند.
سرگرد مهدی عمرانی با بیان اینکه الگو گیری از شخصیت های موجود در برنامه های تلویزیونی کار شایسته و مناسبی نیست، گفت: در برنامه های خشن و تهاجمی به کودک یادآوری کنید که اگر چه هنر پیشه یا قهرمان این فیلم واقعا آسیب نمی بیند اما انجام چنین اعمالی در زندگی واقعی منجر به درد و ناراحتی دیگران می شود.
وی در خصوص بروز برخی از مشکلات رفتاری در افراد که حاصل تماشای برنامه های موجود است، افزود: کودکانی که بیش از دو ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند یا سرگرم بازی با رایانه می‌شوند، هم به لحاظ روحی، روانی و هم رفتاری بیشتر از کودکانی که به ندرت تلویزیون تماشا می‌کنند، دچار مشکلات اخلاقی می‌شوند به این شکل که ممکن است گستاخی کنند و بچه‌های دیگر را مورد آزار و اذیت قرار دهند.
این جامعه شناس با بیان اینکه تماشای بیش از حد شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای اثرات مخربی همچون افت تحصیلی، اضافه وزن و ترویج خشونت را در پی دارد، بیان کرد: تماشای تلویزیون یک فعالیت مهم است که تاثیرات مثبتی روی اطلاعات، دانش و یادگیری افراد دارد اما اگر از جنبه غیر اخلاقی وارد آن شویم مانع پیشرفت و بالندگی خواهد شد به همین دلیل توصیه می شود والدین مانع از آن شوند که فرزندانشان ساعت های طولانی را در یک گوشه نشسته و تلویزیون تماشا کنند.
وی با اشاره به الگو گیری جوانان از مدل های غربی گفت: متاسفانه تماشای ماهواره نه تنها حریم اعضای خانواده را از بین برده بلکه سبب الگوگیری های نادرست نوجوانان نیز شده است و از این طریق بسیاری از افراد به دلیل تماشای بدون کنترل برنامه های ماهواره ای گرفتار خرافه پرستی، کمرنگ شدن اعتقادات و از همه مهمتر بی بند و باری شده اند.
عمرانی یکی از راه های انتقال فرهنگ را نماد سازی، اسطوره سازی و قهرمان پروری عنوان کرد و افزود: امروزه پیروزی با فرهنگی است که برای ترویج الگوهای کهن و غنی خود سرمایه گذاری بیشتری کنند تا الگوهای درون خود را جهانی کنند.
وی از جمله اثرات مخرب ماهواره را از بین رفتن حجاب‌های اخلاقی و دینی عنوان کرد و ادامه داد: هدف اصلی شبکه های ماهواره ای از بین بردن پایه های مستحکم کانون خانوادگی در ایران است که دست یافتن به چنین اهدافی از نقشه های دیرینه شوم دشمنان است.
این جامعه شناس با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای سلاح دشمن برای انحراف جوانان هستند، گفت: استکبار جهانی به دنبال انحراف و افکار عمومی بوده و امروز با افزایش شبکه های ماهواره ای در قالب جنگ نرم اعتقادات و باورهای مردم را مورد هجمه قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان با ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در پی تخریب هویت ملی دینی و اسلامی این مرز و بوم هستند و در این مسیر نیز از همه توان خود استفاده می کنند که در این راستا ما باید با افزایش بصیرت، تقویت اعتقادات و ایمان خود دشمن را از رسیدن به خواسته های شومش بازداریم.
عمرانی با بیان اینکه استفاده از اینترنت و ماهواره باعث بروز آسیب‌های جدی در خانواده‌ها می‌شود، اظهار داشت: به طور کلی رواج بی ‌بند و باری در خانواده‌ها از جمله عوارض استفاده نادرست ازماهواره است به این صورت که استفاده نسل جوان از اینترنت و ماهواره حریم‌ بین افراد را از بین برده است.
وی در ادامه این مطلب افزود: در حال حاضر برخی از خانواده‌ها بدون توجه به آسیب‌های ماهواره از این وسیله استفاده می ‌کنند که این امر موجب بروز بسیاری از فسادهای اخلاقی می ‌شود از اینرو استفاده از اینترنت و ماهواره بدون کنترل والدین به ‌خصوص برای دخترانی که در سن رشد هستند، باعث بروز مشکلات اساسی خواهد شد.
این جامعه شناس در پایان بهترین کار برای مانع شدن از نفوذ این دشمن به کانون گرم خانوادگی را دور کردن این رسانه از خانه ها عنوان کرد.
کد مطلب: 422302